Documentaire over naaktheid

Plaats hier je oproep
Sterre
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2021, 18:37

Documentaire over naaktheid

Bericht door Sterre » 15 mar 2021, 19:36

Hoi allemaal,

Ik ben Sterre en ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerdocumentaire over de visie van jongvolwassenen (21 t/m 25-jarigen) op de omgang met het eigen naakte lichaam. Dit doe ik voor de studie Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Om een zo verscheiden mogelijk beeld te schetsen spreek ik graag jongeren met uiteenlopende visies. Om een zo inclusief mogelijk beeld te vormen, zou ik het ontzettend interessant en leuk vinden om ook iemand spreken die wel eens naakt recreëert. Heb je interesse, maar wil je niet gelijk in beeld? Geen probleem! Op dit moment probeer ik voornamelijk zoveel mogelijk visies, meningen en opvattingen te verzamelen en ben ik al heel erg blij als je eens via de telefoon of op veilige corona-afstand wat vragen mag stellen!

Wat houdt het project precies in?
In de media wordt de afgelopen jaren vaak gesproken over de 'verpreutsing' van de jonge generatie, waarbij wordt geduid op het verdwijnen van naakt uit de openbare ruimte. Toename van badpakdagen in de sauna en het verdwijnen van topless zonnen worden als voorbeelden genoemd. Echter is het vaak de oudere generatie die de verpreutsing aankaart en komen de jongeren zelf weinig aan bod. Met mijn afstudeerdocumentaire wil ik graag de jongeren aan het woord laten: hoe gaan zij om met hun naakte lichaam? Wat zijn hun angsten, overtuigingen en behoeftes op het gebied van naaktheid? En welke ontwikkelingen in de huidige samenleving hebben daar invloed op? Moet er iets veranderen, of juist niet?

Ben je tussen de 21 t/m 25 jaar en sta je open voor een kort interview/gesprek (dat uiteraard niet wordt gepubliceerd), stuur mij dan een mailtje via sterre.van.der.spek@hva.nl

Ook voor andere vragen of opmerkingen kun je mij mailen, alle input is meer dan welkom!

Alvast heel erg bedankt en hopelijk tot snel!

Groet,
Sterre

Plaats reactie