Canarische Eilanden, Tenerife, Spanje

Plaats hier je oproep
Plaats reactie
Gebruikersavatar
spanie42
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2006, 08:20

Canarische Eilanden, Tenerife, Spanje

Bericht door spanie42 » 14 nov 2006, 12:46

Ik heb een hele tijd geleden ergens gelezen (waar weet helaas niet meer waar... de leeftijd zeker !) dat er op de Canarische Eilanden, Tenerife en Spanje "gewone" hotels zijn die toch enige accomodatie aanbieden voor naturisten. Meestal beperkt zich dat tot een dakterras voor naakt zonnen (beter of helemaal niets).
In de brochures van touroperators kan ik deze hotels nu toch ook wel niet meer terugvinden zeker (weeral die leeftijd van mij ?).
Dus mocht iemand hotels ergens terugvinden die dergelijke faciliteiten aanbieden, dan had ik dat graag vernomen.
Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 apr 2006, 11:42

Canarische Eilanden, Tenerife, Spanje

Bericht door Rik » 14 nov 2006, 13:37

Zoek eens naar Charco del Palo op Lanzarote.
Is een naturistendorpje aan zee.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Canarische Eilanden, Tenerife, Spanje

Bericht door Karin » 14 nov 2006, 19:51

Ja dat is geweldig!! Ben ik geweest, en ik zou er zo naar terug gaan. :)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Canarische Eilanden, Tenerife, Spanje

Bericht door Karin » 15 nov 2006, 08:42

Ik was er destijds in maart, ontzettend mazzel gehad met het weer. Ik was er 2 weken, en de week voor we er waren was het vreselijk weer, de week nadat we wegwaren ook, maar ik had 2 écht práchtige weken qua weer!!

Je kon er gigantische einden wandelen langs het water, wat geen strand was maar lavarotsen. Die hebben hun eigen schoonheid vind ik. Overigens waren er ook plekken zat vanwaar je kon zwemmen, dus het is niet zo dat je door die rotsen het water niet in kon ofzo.

Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2006, 14:28

Canarische Eilanden, Tenerife, Spanje

Bericht door Gerben » 07 dec 2006, 12:41

Het Sheraton (La Caleta) op Tenerife zuid (Costa Adega, plaatje naast Playa las Americas) heeft een naturistich dakterras. Hotel is zeer goed. Op het dakkterras was het erg rustig.

Gebruikersavatar
hans
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 22:53

Canarische Eilanden, Tenerife, Spanje

Bericht door hans » 07 dec 2006, 22:29

Ik heb vrijwel alle canarische eilanden inmiddels een keer bezocht.
Tenerife is naar mijn mening één van de mooiste, maar tegelijk met de minste naturistische mogelijkheden. Heeft waarschijnlijk te maken met de vele Britse bezoekers tegenover veel Duitsers op de andere eilanden.

Als je hoofdzakelijk voor strand gaat kun je het beste naar Lanzarote of Fuerteventura gaan. Vooral op Fuerte zijn in de praktijk eigenlijk alle geweldige(!) stranden C.O. of helemaal bloot. Bovendien goeie bungalowparken en appartementen, ook volledig naturistisch. Lanzarote biedt iets meer bezienswaardigheden dan Fuerte.
Van de grotere eilanden zou ik qua naturisme voor Gran Canaria gaan, en dan voor Magnolias Natura. Klein gemoedelijk bungalowparkje (compleet naturistisch) met zwembad. Gratis bus naar het grote strand van Maspalomas waar je in 10-15 minuten naar een werkelijk gigantisch naakstrand wandelt (wel druk).
Voordeel van een groter eiland is meer te zien als je bijvoorbeeld het binnenland ingaat (op Fuerte kun je dat net zo goed laten).

Hans

Gebruikersavatar
spanie42
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2006, 08:20

Canarische Eilanden, Tenerife, Spanje

Bericht door spanie42 » 10 jan 2007, 09:06

Allemaal heel erg bedankt voor de reactie.
Uiteindelijk waren we in Lanzarote met de Kerst.
Voor deze bestemming hadden we namelijk een erg goedkope promotie gevonden.
Iberostar Papagayo Hotel met eigen dakterras voor naturisme.We hadden er een SUPER vakantie.
Op zowat 35 min. wandelen ook de prachtige (naakt)stranden Papagayo !

Plaats reactie