wie weet een fijn woonplekje voor ons?

Iets te koop, op zoek naar iets, wat gevonden of verloren op een weekend? Meld het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

wie weet een fijn woonplekje voor ons?

Bericht door Wendy » 31 okt 2008, 16:59

Ik dacht: waarom ook niet een oproep voor mijn belangrijkste zorg nu op het JAN-bord?

Ik zoek voor mezelf en mijn kleine mannetje en een poes een nieuw veilig knus plekje in de omgeving van Nijmegen met min. 2 slaapkamers (en heel misschien Eindhoven als tweede optie).
Ik weet dat het een spelt in een hooiberg is, maar ook die bestaat (anders was er geen gezegde over), dus als je iets weet of tips hebt, graag!

Wendy

Gebruikersavatar
Nieck
Berichten: 668
Lid geworden op: 23 jun 2006, 23:56

wie weet een fijn woonplekje voor ons?

Bericht door Nieck » 02 nov 2008, 21:03

Hoi Wendy,

Wat een elende heb je toch..

Kijk eens op kamernet.nl Op deze site vond ik net 84 kamers in Nijmegen. Misschien een optie. Dan heb je alvast iets.

Laat je even weten of je wat gevonden hebt?

Succes ermee.

Groeten, Nieck

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

wie weet een fijn woonplekje voor ons?

Bericht door Karin » 03 nov 2008, 10:44

Op kamers mag je meestal niet wonen met een kindje, laat staan dat ze 2 slaapkamers hebben. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk.

Ik had ook al zitten denken aan anti-kraak. Daarmee heb ik destijds 10 dagen na aanmelding al de sleutel van mijn tijdelijke seniorenwoning gekregen. Maar volgens mij was er toen ook een voorwaarde dat er geen kind in mocht. Ik weet niet of alle anti-kraak-verhuurders die regel vasthouden?

Tja, en verder kan je dan snel denken aan van die particuliere verhuur-makelaars, maar dan heb je het meestal weer over flinke huurbedragen, geloof ik. Het is natuurlijk het checken waard, voor zover je dat niet al gedaan hebt natuurlijk.

Heel veel succes en sterkte!

Gebruikersavatar
Anja
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:48

wie weet een fijn woonplekje voor ons?

Bericht door Anja » 03 nov 2008, 11:29

Een vreselijke situatie weet ik uit eigen ervaring:( Voor een huurwoning in Emmen kwam ik pas in aanmerking nadat ik 2 jaar!! ingeschreven had gestaan.
Nu stond ik al en poosje ingeschreven (voor de scheiding een feit was) omdat ik al zo mijn twijfels had over het voortbestaan van de relatie, maar toch hebben we noodgedwongen nog een paar maand (of was het een halfjaar, weet niet meer, verdringing zeker) op elkaars lip gezeten.
Dit leverde vaak genoeg momenten op waarop we gillend gek werden van elkaar, niet verwonderlijk als de situatie zo explosief is natuurlijk, maar het zorgde er ook voor dat we dingen nu eindelijk uitgepraat hebben. Wat het co-ouderschap dan weer ten goede kwam. Tegenwoordig zijn mijn ex en ik vrienden en dat gaat goed.
Wendy, veel sterkte met het vinden van woonruimte!

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

wie weet een fijn woonplekje voor ons?

Bericht door Wendy » 04 nov 2008, 00:02

Dank voor jullie meedenkreacties..

tja.. het valt tot nu toe niet mee met een tijdelijke baan tot januari (dan kan ik wel meer geld willen betalen, wat op zich niet slim is, maar geen particuliere verhuurder die mij iets verhuurt nu).
Dus hoop op urgentie (moet een brief door een advocaat laten opstellen en dan hopen dat de pet van de urgentiecommissie net goed staat), hoewel dat ook weinig keuze biedt.
Verder.. aan het inschrijven bij Centraal wonen groepen in Nijmegen.
En inderdaad, met een kind mag je nergens anti-kraak zitten. Is ook niet de bedoeling dat ik die kleine man steeds ergens anders heen sjouw. Maar oke, druk zoekend dus..
en misschien heel lang hier zijn nog voordat er iets lukt en dat is wisselend uit te houden.

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

wie weet een fijn woonplekje voor ons?

Bericht door Bert » 20 nov 2008, 21:59

Ik hoop dat je snel iets vind, zou zo verder niks weten.
Kun je geen deal sluiten met Elzendorp, dat je een chalet tijdelijk kunt gebruiken? Toch enigzins in de buurt van...

Mark
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2008, 19:51

wie weet een fijn woonplekje voor ons?

Bericht door Mark » 06 dec 2008, 20:12

Hoi Wendy,

Als ik iets voor je tegen kom dan zal ik het je laten weten. je kwam toch vroeger uit de buurt van Eindhoven? wist niet dat je inmiddels gescheiden was. VEEL STERKTE

Mark

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

wie weet een fijn woonplekje voor ons?

Bericht door Wendy » 07 dec 2008, 14:06

ja, heb een tijd in ehv gewoond en me daar thuis gevoeld. Maar nu heb ik mijn hart verloren aan het gebied rond Nijmegen en de stad zelf.

Zou het liefst hier blijven.. maar ga misschien volgende week naar een woning in Rosmalen (is i nde buurt waar ik oorsponkelijk vandaan kom) kijken..

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

wie weet een fijn woonplekje voor ons?

Bericht door Wendy » 21 dec 2008, 19:14

even de tussenstand..
eerder was de woning in ROsmalen aan me voorbij gevlogen (Was 3e geeindigd). Nu is het zo dat de woning aan mij (aan ons feitelijk) toegewezen wordt, mits alle inkomensgegevens enzo in orde zijn. Helaas (Zucht) heeft mijn ex zijn inkomensgegevens niet op orde en spant het erom deze week of de woningstichting zo coulant wil zijn om te wachten op de gegevens die onze boekhouder (die ineens spoedwerk moet verrichten rond de kerst) aan kan leveren, wellicht niet op tijd.
Maar goed.. het kan allemaal goed komen en dan ben ik hier WEG! niet dat ik van dit fijne plekje weg wil, maar houd het niet meer uit en ook mijn kleine mannetje is steeds (en ernstig ook) ziek.

Dat betekent: dat ik hopelijk binnenkort een oproep kan doen voor klussers, schoonmakers etc voor de maand januari (de weekenden vooral) zodat ik in februari kan gaan verhuizen (met poes en al, dus dat zou tof zijn).

Oke, wordt vervolgd..

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

wie weet een fijn woonplekje voor ons?

Bericht door Marjoleine » 21 dec 2008, 21:54

Lieve Wendy,

Oke... dat zijn al wat kleine mooie lichtpuntjes in deze donkere dagen!!
Even doorbijten.. en ik duim voor je dat het goed komt en dat je samen met je zoontje naar dat huisje kunt!
Ik wil je veel sterkte wensen en hoop je weer te zien op de nieuwjaarsreceptie van JAN!

Liefs,
Marjoleine

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

wie weet een fijn woonplekje voor ons?

Bericht door Karin » 21 dec 2008, 22:22

Wow, klinkt als goed nieuws!
Vooral rond de kerstdagen (vergevingsgezindheid enzo) moet die woningstichting maar even geduld hebben hoor. En anders ga je maar gewoon huilen en héél zielig doen enzo, want je hebt het nodig!! (die woning)
Succes!!

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

wie weet een fijn woonplekje voor ons?

Bericht door Wendy » 21 dec 2008, 22:36

zielig doen heeft in dit geval geen zin en is ook niet echt mijn stijl (hoewel ik me nog nooit zo machteloos heb gevoeld)..want we moeten nu (door al die stomme regels hier waar ik overal net tussenin val als altijd trouwe huur en hypotheekbetaler, terwijl ik toch in een onmogelijke situatie zit) doen alsof we de happy family zijn die samen voor een huisje in aanmerking komen.. (zo'n beetje het tegenovergestelde van de werkelijkheid..).

maar.. ik houd jullie op de hoogte. En nu maar hopen dat Tristan eerst beter wordt, want het voelt helemaal niet goed om hem zo nog meer te overbelasten :(

Plaats reactie