verhuis- en klusweekenden

Iets te koop, op zoek naar iets, wat gevonden of verloren op een weekend? Meld het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Wendy » 28 jun 2007, 17:56

We hebben vandaag ook de knoop doorgehakt wat betreft onze aanstaande verhuizing. Volgende week tekenen we waarschijnlijk het huurcontract, maar volgens mij kan er niets meer mis gaan.
Vanaf 16 juli gaat ons huurcontract voor het huisje in Molenhoek al in en we willen zsm aan de slag.

Hoop dat naast een paar vrienden nog wat Janners zich melden, maar vrees het ergste, omdat we op bijna precies dezelfde data uit komen als Karin. Heb er nog eens een nachtje over geslapen, maar er zitten te veel nadelen voor ons op allerlei manieren aan het kiezen voor een andere verhuisdatum.
Wat betreft de data:

- za. 4 en zo. 5 aug.; het verhuisweekend (tja..).
Hiervoor de klusweekenden:
- za. 14 en zo. 15 juli;
- za. 21 en zo. 22 juli;
- za. 28 en zo. 29 juli.

Laten jullie weten of en wanneer jullie kunnen?
Dan kijk ik hoe we het het best kunnen regelen.

Liefs,
Wendy.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Karin » 28 jun 2007, 21:36

Eeeeh, het moge duidelijk zijn dat ik dus niet kan.... :o

Veel succes!

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Bert » 28 jun 2007, 22:39

Dit zal idd erg moeilijk worden!
Heb Karin al enigszins belooft een weekend mee te helpen, 1 weekend is een JAN weekend en weet ook nog niet wat ik met mn vakantie doe:confused:

Jullie maken het wel lastig hoor!

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Wendy » 29 jun 2007, 09:21

Ja sorry, realiseer me dat heel erg.. maar we komen anders zelf te veel in de knoop hier als we het niet zo doen. En snap heel goed als je (en men) er niet voor kiest om ook nog eens bij ons te komen klussen!! Der is meer in het leven dan verhuizen (al voelt dat wel eens anders :confused: ).
Het valt, ook door de vakantietijd, erg tegen om mensen te vinden om te helpen, merken we.. en ik zal me toch voornamelijk met die kleine bezig moeten houden (dus val ik ook al grotendeels af qua klussen), te meer omdat hij niet helemaal lekker in zijn velletje zit. En dan komt die verhuizing en alle veranderingen er voor hem ook nog bovenop..
Brrr, probeer zo weinig mogelijk doemscenario's te bedenken (en dat het huis compleet kaal is) en voor me te zien dat we over anderhalve maand daar wonen, maar het gaat natuurlijk vooral om de weg er naar toe.

Vooralsnog hopend op een paar positieve reacties.. al is het maar voor 1 dag in het weekend van 21/22 juli.

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Eilko » 29 jun 2007, 10:15

Da's inderdaad het begin van de vakantie... En ik ga dat weekend mn verjaardag voorbereiden :(

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Wendy » 29 jun 2007, 11:15

He Eilko,

De andere aangegeven weekenden mogen ook hoor!
Zou fijn zijn.. (hoop hoop ;) ). Zelfs doordeweeks kunnen we wel wat regelen, maar dat zal met werk waarschijnlijk lastig zijn, toch?

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Maarten de Vries » 29 jun 2007, 12:17

Wendy,

Ik heb er een tijdje over nagedacht of ik hierop ging reageren, te meer omdat je de vraag zal kunnen stellen in hoevere ik helemaal opjectief hier in sta.

Maar uiteindelijk moet me toch van het hart dat ik het op het randje vind (en misschien wel over het randje) als JAN leden elkaar gaan beconcureren in hulp vragen.

Als je nu in je verzoeklijstje andere data kiest dan degene die eerder was met een verzoek tot hulp vind ik het anders. Maar om ook de dezelfde data om hulp te vragen.

Wellicht denken andere hier heel anders over. Maar dit is mijn mening hierover.

Groetjes,

Maarten

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Wendy » 29 jun 2007, 12:36

Hoi Maarten,

Ik schrik hier best van moet ik eerlijk zeggen. Juist omdat ik er van te voren met Karin over gemaild heb om niet in haar vaarwater te komen. En het is ons eigen probleem nu, dat besef ik terdege. En ik respecteer juist Karins data en zal niemand over proberen te halen om mij te helpen ipv haar!
We wisten door allerlei gedoe met de verhuurder pas erg laat waar we aan toe waren. En we hebben nu eenmaal financieel niet de ruimte om nog langer te wachten met verhuizen en we zijn kei-hard toe aan de broodnodige rust die we hier niet hebben (en ik heb er eerlijk gezegd ook geen zin meer in om nog met Michael over de data te discussieren, die wilde het zeker ook niet meer verzetten).

Ik stel voor: laat maar zitten met de eventuele hulp van de Jan. Ik heb het er niet voor over dat er onnodige misverstanden ontstaan terwijl ik geen vervelende bedoelingen naar wie dan ook had met mijn noodkreet.
Erg jammer dat er zo'n sfeer moet ontstaan, het is me niet waard om hier nog woorden verder aan vuil te maken.

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Maarten de Vries » 02 jul 2007, 09:55

Het is niet mijn bedoeling om een negatieve sfeer te creeren hoor. Denk dat ik ook voldoende voorbehouden heb gemaakt in mijn berichtje omdat juist dat te voorkomen. En uiteindelijk staat het natuurlijk vrij een ieder te helpen wie hij/zij wil helpen.

Wel wil op nog opmerken dat de door jou opgegeven data 1 op 1 overeenkomen met de door Karin genoemde data. bij Karin ontbreekt alleen 1 weekend ten opzichte van jou lijstje en dat is een JAN weekend.

Gr Maarten

Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 apr 2006, 19:36

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Dirk » 02 jul 2007, 10:37

Hoi Allemaal,

Na het lezen van het hele draadje wil ik ook wat kwijt, maak er toch niet zo'n probleem van jongens, Wendy en Karin vragen iets, kan/wil iemand een van de meiden helpen, prima ! Kan of wil je niet, ook prima ! Zo simpel is het toch ?

Het is toch een dikke worst op welke data dat moet / dient te gebeuren, er word gewoon wat gevraagd, meer niet !

Eeuuhh, trouwens voor beide meiden even; ik kan dan dus niet omdat ik dan al in Namibie zit.....pff ben er ook hard aan toe....

In ieder geval, beide verhuizers; heel veel succes !!

Dirk

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

verhuis- en klusweekenden

Bericht door corien » 02 jul 2007, 12:58

hoi Wendy,

Ik zou misschien wel een keer door de weeks wat voor je kunnen betekenen. Moet even kijken hoe ik zit met werk maar als je dit wil moet je maar even contacten dan kijken we of we iets af kunnen spreken!

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Wendy » 02 jul 2007, 14:11

Lieve Dirk,

Dank je voor je nuchtere opmerkingen (zo is het gewoon ;-) ) en veel plezier in Afrika!

Lieve Corien,

Ondertussen hebben we een ander blikje helpers opengetrokken voor in ieder geval het verhuisweekend. We (vooral michael, want ik blijf zo veel mogelijk thuis met Tristan om hem niet te vaak op en neer te sjouwen) proberen zo veel mogelijk zelf te doen in de weekenden met soms wat hulp, maar mochten we nog doordeweeks iemand nodig hebben, dan laat ik het je weten. Dank voor aanbod ;-)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Karin » 02 jul 2007, 17:08

En wat betreft de JAN-ners, volgens mij zijn zo'n beetje alle behulpzame JAN-ners op vakantie ten tijde van de klus- en verhuistoestanden... :o

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Eilko » 02 jul 2007, 21:21

wie gaat er dan ook in de vakantie verhuizen? ....

Als er nou eens iemand van Emmen-oost naar Emmen-west moet verhuizen, dan werd het allemaal een stuk makkelijker :))

/Eilko

Gebruikersavatar
Anja
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:48

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Anja » 02 jul 2007, 21:27

Voorlopig wordt er in Emmen niet verhuisd Eilko, maar ik zal je in gedachten houden voor als wij over een jaar of 5 (zo ongeveer plusminus precies :p) gaan verhuizen :)

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Wendy » 04 jul 2007, 13:52

Hoi,

Als er mensen zijn die op woensdag de 18e juli zin hebben om te helpen ons huisje een goede schoonmaakbeurt te geven, dan zijn we daar erg blij mee. Ik ben dan een paar uur in het huisje met een tante van me om ons muf ruikende huisje (heeft 3 maanden leeg gestaan) wat op te frissen.
Weinig kans vrees ik doordeweeks en in het weekend, maar toch maar een oproepje..

Groetjes,
Wendy

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Bert » 04 jul 2007, 17:47

zal eens kijken of ik nog een dagje kan, maar voor een paar uurtjes is niet echt rendabel.
Kan beter een hele dag komen en even flink doorwerken!
Wat voor en klussen moeten er allemaal gedaan worden, behalve schoonmaken?

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

verhuis- en klusweekenden

Bericht door Wendy » 04 jul 2007, 18:39

Hoi Bert,

Er moet nog vanalles aan klussen gedaan worden. Misschien is het handig als je dan een keer komt (als je er echt nog zin in hebt!) als Michael er is (en ik thuis oppas), dan kan er meer 'mannenwerk' verricht worden.
Het gaat naast schoonmaakwerk om vloer(en) leggen (laminaat of iets wat tussen hout of laminaat in zit), behang afkrabben, verven, ehm.. vast nog wel wat meer, maar dat komen we nog wel tegen als we bezig zijn.
Op welke dagen zou je kunnen?

Groetjes,
Wendy

Plaats reactie