Vraagje over mindere ervaringen

Ergens op internet of in de krant naturistisch nieuws gelezen? Deel het hier!
Plaats reactie
Onlinesoma
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2022, 19:27

Vraagje over mindere ervaringen

Bericht door Onlinesoma » 05 sep 2022, 12:19

Beste JAN-ers,

Ik ben nog een vrij onervaren naturist en heb inmiddels al een paar keer wat negatieve ervaringen gehad op een naaktstrand in Nederland.

Ik ben 27 jaar, dus iets jonger dan de gemiddelde naturist. Ik weet niet of het door mijn leeftijd komt, maar ik heb al twee keer gehad dat er een man té geïnteresseerd is in mij. Ik word dan echt overdreven aandachtig bekeken en een man (zeker 50+) heeft me een keer opgewacht toen hij zag dat ik wegging om me te vertellen dat hij 'lekker naar me had gekeken' en 'wel wat met me zou willen doen'.

Komt dit vaker voor en hoort dit erbij? Of zijn er dingen die ik kan doen om zulke situaties te voorkomen?
Op deze manier gaat voor mij het plezier van het naakt recreëren er wel vanaf..

Gr,
Sonny

Geert
Vriend(in) van JAN
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 feb 2013, 13:35

Re: Vraagje over mindere ervaringen

Bericht door Geert » 05 nov 2022, 17:53

Ik snap wat je bedoelt. Heb ik ook wel een aantal keren gehad. Wat bij mij wel hielp is dat ik naar een officieel strandje ging en dat ik daar regelmatig kwam. Ik leerde toen mensen kennen en ging gewoon bij een groepje zitten. Ontzettend gezellig en ook nog eens geen last van opdringerige mannen. Die mannen kijken vooral naar jongens die alleen zijn.
En op campings heb ik daar nog nooit problemen mee gehad.

mappie12
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 okt 2022, 16:28

Re: Vraagje over mindere ervaringen

Bericht door mappie12 » 06 nov 2022, 22:20

Hi

Bekend 'probleem ' helaas. Ben zelf ook jonger dan gemiddeld en word ook aangesproken door oudere mannen. Je merkt gewoon dat het praat pot is maar feitelijk je maar om 1 reden aanspreken. Heel jammer. Ik kies dan zelf ook stranden en andere plekken uit waar security rondloopt.

Gr

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Vraagje over mindere ervaringen

Bericht door Karin » 22 nov 2022, 15:38

Hoi Sonny,

Nee, dit hoort er niet bij, maar helaas komt het wel voor, en ik vind het vervelend voor je dat je dit mee moet maken.
Het ligt er wel aan naar welk strand je gaat, en bij sommige stranden ook nog op welk deel je gaat liggen. Het tijdstip kan ook tegenwerken. De keer dat ik voor het eerst eens een naaktstrand wilde proberen was aan het begin van de avond, na m'n werk, en achteraf bleek dat dan de daggasten zo'n beetje naar huis zijn, en op dat strandje de sekszoekers een kijkje komen nemen. Binnen een half uur tijd ben ik 3 x lastig gevallen, en toen was ik er wel klaar mee. Het moge een wonder heten dat ik dat naturisme niet gelijk opgegeven heb.

Helaas zijn er mensen die het naaktstrand een prima plek vinden om seks te hebben, of sekspartners te zoeken. En alhoewel dat natuurlijk niet de bedoeling is, denkt een bepaalde groep mensen toch 'naakt betekent seks', en komen ze daarom 'gluren' of je soms zelfs benaderen.
Het is mij ook al een paar keer overkomen, het is niet alleen een mannen-ding.

Wat je kan doen, behalve duidelijk aangeven dat je alleen komt om van het weer te genieten als je naar dezelfde plek blijft gaan, is uitzoeken of er een 'veiligere' plek is, of dat je misschien beter op een ander deel van hetzelfde strand kan gaan liggen.
Zelf ga ik het liefst naar een verenigingsterrein, dan ben je er zeker van dat er geen fout volk rond loopt. En op dagen met mooi weer gewoon op welk strandje dan ook tussen alle andere mensen, stellen en gezinnen, dan is het ook allemaal prima.

Plaats reactie