Grote naaktfoto's bij Wadden omstreden

Ergens op internet of in de krant naturistisch nieuws gelezen? Deel het hier!
Plaats reactie
Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Grote naaktfoto's bij Wadden omstreden

Bericht door Marcel » 10 jul 2009, 15:19

MODDERGAT- De ChristenUnie in de Friese gemeente Dongeradeel is tegen de plaatsing van twintig grote naaktfoto's op de waddendijk tussen Moddergat en Lauwersoog.

De fractie heeft het college van B en W om opheldering gevraagd. Het gaat om de kunsttentoonstelling Wad Naakt die volgende week woensdag wordt geopend. Op de zwart-wit foto's van 2,5 bij 3,5 meter heeft kunstenares Mijke Bos naakte personen gefotografeerd in het waddengebied. Ze wil daarmee ,,de interactie tussen de natuur en de mens'' onder de aandacht brengen.

De ChristenUnie maakt niet zozeer bezwaar tegen de foto's zelf, zegt raadslid Alma Klaassens. ,,De foto's zijn niet heel shockerend, persoonlijk vind ik ze zelfs wel smaakvol. Maar ons bezwaar is dat ze op dit formaat in de openbare ruimte worden geplaatst. Er zijn mensen die om religieuze redenen moeite hebben met deze beelden. Zij kunnen er niet omheen en moeten er tegenaan kijken, zeker als ze bijvoorbeeld aan de dijk wonen.''

Volgens Klaassens is er een vergunning voor de tentoonstelling verleend door het waterschap. ,,Maar het is het grondgebied van onze gemeente, dus hebben we vragen gesteld aan het gemeentebestuur. Wat ons betreft worden de foto's in een museum tentoongesteld, maar niet in de openbare ruimte.'' Ze benadrukt dat haar partij niet als een moraalridder wil optreden tegen het naakt op de foto's. ,,Als het om heftige foto's uit oorlogsgebieden ging waar sommigen niet graag in de openbare ruimte mee worden geconfronteerd, hadden we waarschijnlijk dezelfde vragen gesteld.''

Het Friese gemeentebestuur heeft aan RTV Noord laten weten geen aanleiding te zien om iets aan de tentoonstelling te doen.

Bron: Nederlands Dagblad (10.07.09)

Gebruikersavatar
Anja
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:48

Grote naaktfoto's bij Wadden omstreden

Bericht door Anja » 10 jul 2009, 15:52

hahaha mag ik even hartelijk lachen om de zinsnede: "dat haar partij niet als een moraalridder wil optreden tegen het naakt op de foto's". Da's een goeie...de ChristenUnie nou eens niet als moraalridder. Das toch wel het leukste nieuws wat je op een druilerige dag als vandaag kunt hebben hahahaha.

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Grote naaktfoto's bij Wadden omstreden

Bericht door Marcel » 10 jul 2009, 17:27

@ Anja, don't shoot the messenger...:D het was niet mijn woordkeus -LOL-

Groetjes, Marcel.

Gebruikersavatar
Anja
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:48

Grote naaktfoto's bij Wadden omstreden

Bericht door Anja » 10 jul 2009, 22:38

[QUOTE=Marcel;17053]@ Anja, don't shoot the messenger...:D het was niet mijn woordkeus -LOL-

Groetjes, Marcel.[/QUOTE]

Ik shoot helemaal niemand;) had btw wel begrepen dat het een copy-paste was hoor:D Maar vond het zo meesterlijk gevonden van mevrouw ChristenUnie, sinds wanneer zijn die moraalridder af?:p

Plaats reactie