Gezien op de Vlaamse TV: Cathérine Moerkerke op naturistenterrein Athena

Ergens op internet of in de krant naturistisch nieuws gelezen? Deel het hier!
Gebruikersavatar
Dazz
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 apr 2006, 07:26

Gezien op de Vlaamse TV: Cathérine Moerkerke op naturistenterrein Athena

Bericht door Dazz » 27 okt 2016, 01:00

.


Vorige week uitgezonden op de Vlaamse commerciële televisie (VTM):


VTM-programma CATHéRINE bezoekt het naturistenterrein van Athena.
Zal Cathérine Moerkerke haar schrik overkomen en gaan naaktzwemmen?


complete uitzending van CATHéRINE:
[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=byL87Bng-l8[/YOUTUBE]
uitgezonden op VTM - dinsdag 18 oktober 2016

Cathérine’s gidsen in deze onderneming: Paul, Koen & Ingrid tonen haar wat het is om deel uit te maken van deze naakte wereld, al haar vooroordelen worden gechecked en gecorrigeerd.

“Je ziet dat ik geen naturist ben”, zegt Cathérine Moerkerke (39), bekend Vlaams journaliste en voormalig VTM Nieuws-anker. “Ik ben zó ontzettend wit.” U leest het goed: Cathérine mengt zich tussen de gebruinde buiken van een naturistencamping. Zonder kleren, al ging ze pas de laatste dag zelf overstag. “Uit respect voor die mensen.”

Eigenlijk was de afspraak dat de camera- en de geluidsman Cathérine zouden volgen wanneer ze haar kleren zou uittrekken op naturistencamping Athena in het Nederlandse Ossendrecht. Uiteindelijk was Cathérine de enige van de ploeg die in haar blootje ging staan. “Ik wou er geen punt van maken dat de cameraploeg de kleren aanhield. Ik snap dat het niet evident is om op een camping vol Vlamingen je kleren uit te trekken. Ik wou vooral niet dat er beelden van mij op het internet zouden belanden. Oké, je ziet in de verte mijn blote rug en achterwerk, maar dat is al bij al vrij anoniem. Maar dat ik mijn kleren zou uittrekken, stond wel vast. Uit respect voor die mensen, die het duidelijk op prijs stelden dat ik de stap zette. Ze wensten mij proficiat.” (lacht)

Familie
“Ik heb geleerd dat het die mensen niet alleen gaat om de beleving van in je blootje rond te lopen, het heeft te maken met het principe van “iedereen gelijk”, dik of dun, dat verenigt hen. Daardoor worden ze een soort familie. Het is een hechte gemeenschap waar we voorzichtig mee zijn omgesprongen. Die mensen stellen zich letterlijk en figuurlijk bloot en waren ons dankbaar dat we dat niet beschaamden. Het is niet evident wat we daar gedaan hebben. Camera’s zijn daar niet gebruikelijk, zelfs geen gsm’s”.

Ongemakkelijk
Toen ze in haar omgeving vertelde dat ze naar een naturistencamping ging, kreeg ze opvallend veel sms’jes met grapjes. Naakt maakt ons ongemakkelijk. “Terwijl de mens toch naakt geboren wordt. Ik denk dat die gêne vooral te maken heeft met het schoonheidsideaal. Vinden ze mijn achterwerk niet te dik, hangen mijn borsten niet te laag? Na mijn verblijf op de camping blijf ik er wel bij dat naturisme niks voor mij is. Ik vond het heel raar om al die naakte mensen met een pint rond een tafel te zien. Daar voelde ik me aanvankelijk heel ongemakkelijk bij, maar dat ging voorbij. Het gekke is dat ik de mensen zelfs niet herkende toen ze ’s avonds hun kleren droegen. Heel raar.”


uitzending:
https://youtu.be/byL87Bng-l8

artikel:
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161018_0252 ... tencamping

Plaats reactie