Ik ben een 20-jarige jongen wonend in de buurt van Amsterdam. Ik woon nog thuis maar ben altijd wel graag op mezelf geweest. Ik heb in mijn jeugd eigenlijk niks te maken gehad met nudisme, maar sinds mijn 17e (?) begon ik de levensstijl eigenlijk steeds meer interessant te vinden en te beseffen dat er helemaal niks raars aan is, sterker nog, integendeel. Ik ben altijd wel het type geweest die het raar vond dat naaktheid in mijn omgeving altijd zo geseksualiseerd werd. Dit heeft er toe geleid dat ik veel respect heb gekregen voor nudisten die zichzelf durven te zijn.
Toen ik 18 (bijna 19) was heb ik mezelf uitgedaagd om voor het eerst naar een naaktstrand te gaan, in Zeeland. Het strand was makkelijk te bereiken, en het was zelfs gezellig druk (met veel verschillende leeftijden) met prachtig weer. Mezelf blootstellen aan de open omgeving en de zon voelde zo fijn, dat ik wist dat ik dit echt vaker moest doen. Naakt met anderen zijn voelde ook fijn.
Sindsdien heb ik eigenlijk niks meer gedaan aan nudisme omdat ik toch nog best afhankelijk ben van mijn thuissituatie. Buitenshuis ben ik verder eigenlijk alleen nog maar naakt geweest in de sportscholen... Nu het deze weken weer mooi weer wordt, wil ik eigenlijk een keer de naaktstranden van Zandvoort uitproberen. Iemand die daar wel eens komt?
Groetjesss