Ik ben een Nieuw Lid, maar ....?

Altijd leuk om te weten wie wie is, dus stel je even voor!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ridgedigger1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 nov 2021, 16:01

Ik ben een Nieuw Lid, maar ....?

Bericht door Ridgedigger1980 » 02 nov 2021, 14:10

Hoi, ik heb mij gisteren 1 november aangemeld en kort voor gesteld.
Daarna heb ik 2 inhoudelijk redelijk uitvoerig e berichtjes geplaatst, maar van alle drie de acties zie ik ruim 24 uur later nog niets terug.

Hoe zit het met het bijhouden van het forum?
Wordt dat gomonitored? Of is de lidmaatschapsaanvraag geautomatiseerd?

IS er wel activiteit hier?

Frank ?

Gebruikersavatar
JohnR
Vriend(in) van JAN
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 aug 2016, 15:19

Re: Ik ben een Nieuw Lid, maar ....?

Bericht door JohnR » 04 nov 2021, 13:08

Beste Frank,

Ik had al in een andere post een uitleg gegeven, maar er is activiteit. We zijn met elkaar vrijwilligers en de meeste hebben een drukke baan en/of gezin. We proberen zo snel mogelijk alles bij te houden, maar soms loopt het een paar dagen uit.

Wel fijn dat je zo enthousiast bent en graag mee wilt doen op het forum.

Groeten,
John

Gebruikersavatar
Ridgedigger1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 nov 2021, 16:01

Re: Ik ben een Nieuw Lid, maar ....?

Bericht door Ridgedigger1980 » 06 nov 2021, 14:09

Dank voor je reactie,
het maakt het een en ander duidelijk hoor.
Ik ging uit van een persoonlijk gedreven individu die dagelijks de mutaties volgt.

Ik zal mijn beeld aanpassen.
Komt een beetje door wat ik eerder ergens schreef, het feit dat ik al zo lag op zoek ben naar gelijk denkende mensen,
Ik heb zoveel vragen de laatste jaren en heb zelf ook de nodige veranderingen doorgemaakt die ik met normale mensen hoop te kunnen afstemmen !

Vooralsnog,
Dank !

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: Ik ben een Nieuw Lid, maar ....?

Bericht door Eystaring » 11 nov 2021, 18:01

Het ontmoeten van gelijk denkende wat betreft nudisme gaat prima op een sauna dag of een kampeerweekend.
Dus wie weet kom eens kennismaken

Gebruikersavatar
Ridgedigger1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 nov 2021, 16:01

Re: Ik ben een Nieuw Lid, maar ....?

Bericht door Ridgedigger1980 » 12 nov 2021, 22:47

> "...op een sauna dag of een kampeerweekend. Dus wie weet kom eens kennis maken" <

Beste Eystaring.

was het maar zo makkelijk !
Dat is het misschien ook wel, maar voor mij niet ! Daarom hoop ik langs deze weg eindelijk eens mensen te vinden die mijn 'ongemak' onderkennen.
Ik had het ergens in een introductie al geschreven, maar ik ben iemand met hersenschade, wat inhoudt dat ik
a) Een halfzijdige verlamming heb. Met bijkomende gevolgen, zoals niet kunnen autorijden.
b) Dat ik door mijn handicap alleen ben en in een enorm isolement leef.
c) Dat ik voor dat soort 'ontspanning' überhaupt geen geld heb.

Ik moet het vooral hebben van internet contacten, zoals chats op Facebook of een enkele keer een serieus email contact.

Veel mensen staan vanzelfsprekend niet stil wat mensen met een beperking doormaken, dat hoeft ook niet, maar ik geef het even aan dat het óók anders kan zijn.

'Ik mankeer niets aan mijn hoofd' om het zo maar te zeggen, maar sommige zaken als rekenen of data onthouden is een pobleem.

Ik hoop ook dat anderen dit lezen, zodat ik niet bij iedere reactie dit weer moet herhalen ...

In ieder geval, alvast dank voor het begrip.

Groet, Frank

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Ik ben een Nieuw Lid, maar ....?

Bericht door Karin » 03 dec 2021, 10:53

Hoi Frank,

Veel mensen staan inderdaad niet stil bij welke beperkingen sommige mensen ervaren. Maar nu heeft JAN vele jaren een doof lid gehad, weet ik dat er een lid is met een ernstig beperkte vrouw die veel (altijd? ik weet het niet) van een rolstoel gebruik moet maken en veel zorg nodig heeft, zelf heb ik aan rolstoelbasketbal gedaan en ken ik van dat team, maar ook uit mijn vriendengroep mensen die rolstoelafhankelijk zijn en/of andere beperkingen hebben.
Wat dat betreft denk ik dat een (groot?) deel van de actieve JAN-ners best weet dat het ook anders kan zijn.

Jouw puntje a en puntje c zijn behoorlijk onhandig, en c zorgt er vast ook voor dat hulp bij vervoer lastiger is, want dat kost vaak geld.
Maar b is denk ik iets waar je echt wat aan kan doen, en waarbij je handicap echt geen reden hoeft te zijn om alleen te zijn en in een isolement te leven. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar ik ken mensen genoeg met kleine tot enorme beperkingen die allemaal een fijn sociaal leven hebben. Al dan niet met hulp van WMO of andere instanties.

Je bericht op dit forum is natuurlijk al een stap om contact te zoeken, maar als je gelijk al het idee van Eystaring (kom eens naar een saunadag of kampeerweekend) afschiet, zonder te kijken of vragen wat er wellicht mogelijk is, dan hou je je eigen situatie misschien ook wel een beetje in stand.
In een ander draadje lees ik namelijk dat je het hebt over op vakantie gaan, en uit eten. Dat kost ook geld. Dus wellicht valt zo'n kampeerweekend (je mag ook een dag komen) of saunadagje best tot de mogelijkheden. Het hoeft echt niet allemaal enorm duur te zijn.

Overigens wil ik je niet de les lezen, mocht het zo op je over komen. Ik ken je verder niet, en ik bedoel het heel positief en opbouwend. Zoeken naar wat kan, je niet stuk staren op wat niet kan.

Veel naturistencampings en -verenigingsterreinen hebben de mogelijkheid tot het huren van een blokhut, huisje of caravan. Ook is er vaak miva-sanitair aanwezig. En dat jij blijkbaar nog best een stukje kan lopen scheelt ook al enorm in de mogelijkheden.
Ook gebeurt het regelmatig dat mensen elkaar een lift geven, want veel terreinen zijn per OV vaak wel weer rottig te bereiken, maar ook scheelt het natuurlijk kosten als je die deelt.

Maar mocht je vooral online contact zoeken, kan natuurlijk ook, maar dat is denk ik best lastig, omdat dat soort chats en groepen vaak ook mensen aantrekken die een ander beeld bij naturisme hebben. Daardoor blijven 'de echte' *kuch* naturisten daar meestal weg, buiten dat ze er wellicht sowieso geen behoefte aan hebben.

Tot zover even mijn 2 cent. :blush:

Plaats reactie