Aloha

Altijd leuk om te weten wie wie is, dus stel je even voor!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MichielD
Berichten: 150
Lid geworden op: 01 apr 2006, 21:51

Aloha

Bericht door MichielD » 14 apr 2006, 18:52

Van harte welkom! Blootstranden vind ik altijd zo'n leuk woord. Wij bloterikken hebben het dan ook vaak over textielstranden en campings. Jammer eigenlijk dat het niet gewoon gemengd kan. Maar ja . dromen mag heh?

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Aloha

Bericht door Karin » 14 apr 2006, 20:05

Dat is niet helemaal dromen hoor!

Op de Bisonbaai bijvoorbeeld, bij Nijmegen, daar gaat het redelijk door elkaar. Er is wel een 'automatisch verloop, maar niet met een hek, bordje of bossages ertussen.

Als je het strandje op loopt, ligt op het 1e deel van het strand de textilisten, dan een deel textiel, topless en naakt door elkaar (handig voor 'gemenge' stellen) en dan komen de echte bloterikken.

Ik vind het zooo relaxed, dat dat probleemloos gewoon kan. Zou op veel meer plekken zo moeten. (vind ik)

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

Aloha

Bericht door corien » 15 mei 2006, 13:58

heel mooi ja, zou op meer plekken 'normaal' moeten worden.... Op het strand waar ik meestal kom is het nog volledig gescheiden maar zijn 'we' wel in de meerderheid over het algemeen, ook mooi.

groet corien

Gebruikersavatar
AnneH
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 mei 2006, 00:29

Aloha

Bericht door AnneH » 16 mei 2006, 14:57

Gemengd op campings is geloof ik ook nog steeds een heikel discussiepunt. Ik heb er op zich wel begrip voor dat naakt vaak verplicht is. Dat spreekt me eigenlijk ook wel aan wanneer - al het goed weer is - echt iedereen naakt is, maar het zou in ons geval een stuk makkelijker worden als er meer gemengde campings waren waar daar niet moeilijk over gedaan zou worden.

Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 apr 2006, 11:42

Aloha

Bericht door Rik » 16 mei 2006, 15:12

Volgens mij is het vrij eenvoudig. Een aantal mensen voelt zich 'bekeken' als ze zelf naakt zijn en anderen gekleed.

Wat mij betreft hoeft er niet zo veel te veranderen. Mensen moeten vooral doen wat ze lekker vinden. Gemengde stranden? Super! Op naaktstranden in Spanje (Canarische Eilanden) en Griekenland (Corfu) zie je dat ook veel. Heel relaxed allemaal.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Aloha

Bericht door Karin » 16 mei 2006, 17:19

[QUOTE=Rik]Volgens mij is het vrij eenvoudig. Een aantal mensen voelt zich 'bekeken' als ze zelf naakt zijn en anderen gekleed.[/QUOTE]

Ik denk niet dat dat het is. Voor mij geldt dat in ieder geval niet.

Ik denk dat het meer de 'bedreiging' van de plek is waar je bloot mag zijn. Ten slotte hoor je het nog wel eens dat er campings van naturistencamping in textielcamping veranderen omdat er toch voornamelijk gekleed gelopen werd. Maar die geklede mensen zijn juist naar die naturistencamping gekomen omdat de sfeer e.d. daar zo goed was. En ondertussen is de naturistencamping naar de *PIEP* geholpen.

Zelf heb ik ook zoiets van: zo lang de plekken waar je naakt mag zijn ZWAAR in de minderheid zijn ten opzichte van de plekken waar je gekleed mag zijn, vind ik het een soort bedreiging als die geklede mensen dan ook nog die paar stukjes 'in willen pikken' waar je naakt mag zijn. Want dát kan wel, maar als naakte een stukje textielgebied inpikken... ik wens je succes! ;)

Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 apr 2006, 11:42

Aloha

Bericht door Rik » 16 mei 2006, 18:00

OK Karin, zo kun je het ook zien. Heb er wel wat twijfels over. Als ik over mezelf praat ben ik makkelijker naakt als iedereen naakt is. Ben je op een strand in de minderheid dan voel je je misschien sneller gegeneerd.

Ik ben er in ieder geval een voorstander van dat op naturistencampings alleen maar naturisten rondlopen HAHA! En die laten zich nu eenmaal kenmerken door hun blie bla blootje! OLE!!

Stranden vind ik anders. Daar is het juist leuk en een beetje spannend als er een leuke mix is.

Plaats reactie