Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Altijd leuk om te weten wie wie is, dus stel je even voor!
schippertjuh33
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:01

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door schippertjuh33 » 10 jun 2010, 12:17

Hallo, Ik ben een leuke sportieve jongen van 33 jaar uit Ede en wil graag naturist zijn ( worden ) .
Houd van volleybal (hoog niveau), piano spelen, reizen, uiteten, gek doen:), serieuze gesprekken voeren.
Ben sinds een jaar weer vrijgezel. Mijn partner hield helemaal niet van naturisme en vaak gezeik over gehad:mad:. Ik ben weleens naar een sauna geweest, maar dat was het dan ook. Ik zou graag een keer naar een naaktstrand willen gaan of een weekendje weg naar een camping of zoiets. Ben alleen te schijterig om alleen te gaan. Zijn er mensen waar ik mee in contact kan komen die dit vaker hebben gedaan? Voor mij 1e keer dus houd het netjes en discreet.
Ik zou ook graag mensen willen ontmoeten die hetzelfde probleem hebben of mij wegwijs kunnen maken. Zijn er leuke sportactiviteiten of andere leuke activiteiten?

Groetjes uit het pittoreske Ede

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Karin » 10 jun 2010, 15:35

Hoi 'schippertjuh33',

Om te beginnen: welkom op ons forum!

Over 1,5 week is het NFN-volleybaltoernooi, waar we met 2 teams aan meedoen. Zo te lezen kunnen we je wel gebruiken! :)
Dus, ik zou zeggen: trek de stoute schoenen gewoon aan (eh, uit), en kom gewoon meespelen! (meer info hier)
Als je eenmaal over die drempel heen bent, zul je je afvragen waarom je zo lang getwijfeld hebt.

Groetjes!

schippertjuh33
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:01

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door schippertjuh33 » 10 jun 2010, 16:09

Hoi Karin, bedankt voor je mailtje.
Je gooit mij gelijk wel in het diepe;) .
Ik ben natuurlijk altijd wel te porren voor volleybal. Alleen ik ken er niemand en om daar nu alleen heen te gaan. Ik weet ook echt niet hoe het in zn werking gaat daarzo. En ovr anderhalve week is best snel voor iemand die nog helemaal geen ervaring heeft als naturist, laat staan naakt volleyballen. Maar erg leuk van je om mij uit te nodigen haha.. Maarre..ik las dat het drie dagen is..?moet je daar overnachten?

Groetjes

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Karin » 10 jun 2010, 16:53

Hoi hoi,

Het NFN-volleybaltoernooi is een jaarlijks terugkerend toernooi over 2 dagen, waar meerdere naturistenverenigingen uit het hele land aan meedoen. De meeste mensen kamperen van vrijdag t/m zondag op het terrein van de vereniging waar het gehouden wordt.

Hoe het in z'n werk gaat...? Nou, je geeft je op. En daarmee hoor je bij ons. Volleybal je in een team van ons, en hoor je sowieso al gelijk ergens bij dus. :) Dat schept meteen een band. Daarbij kan jij waarschijnlijk het best volleyballen van ons allemaal, dus zijn we ook nog eens meteen fan van je! ;)
Je ontbijt- en lunchspul neem je zelf mee. Avondeten regelen we met z'n allen. Of er gaan wat mensen voor iedereen koken, of er wordt wat gehaald. Net hoe het uitkomt.

Verder moet je je over je 'ervaring' als naturist niet zo'n zorgen maken. Het is net als op iedere andere camping, alleen dat je ook naakt mag zijn, en de meeste mensen dat ook doen als het weer ernaar is.
Als iedereen om je heen naakt is, is het ineens helemaal niet raar meer om zelf ook naakt te zijn. Dat is dan in no-time heel normaal en relaxed.

En je zal niet de enige binnen onze groep (JAN en SANNE) zijn die voor het eerst meegaat en nog niemand kent, misschien helpt dat?
In ieder geval is het een groep mensen die niet kliekerig is, en wisselend van samenstelling. Mede daardoor voelen nieuwe mensen zich altijd snel op hun gemak bij JAN.

schippertjuh33
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:01

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door schippertjuh33 » 10 jun 2010, 18:08

Hoi Karin,

Ik heb nog een heleboel vragen, misschien is dat normaal voor de 1e keer;) Ik heb even de website van de camping gekeken ,maar daar moet je lid zijn van een naturistenvereniging en dat ben ik niet. stel dat ik wil, moet ik mij dan opgeven via het formulier? En kan je daar overnachten in een tentje? En komen de mensen nog bij elkaar voor het toernooi? kennismaken? normaal ben ik niet zo schijterig, maar als puntje bij paaltje komt...

En zijn er dan mensen die je opvangen ?

Groetjes

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Karin » 10 jun 2010, 18:41

Hoi schippertjuh,

Het is het NFN-volleybaltoernooi. De NFN is de Naturisten Federatie Nederland, de overkoepelende organisatie waar de meeste naturistenverenigingen lid van zijn. Je hebt een NFN-pas nodig om aan dit toernooi mee te doen. Als je lid wordt van JAN, krijg je een NFN-pas via JAN.
De normale campingtarieven van VRIJ (waar het toernooi dit jaar is) gelden niet, de bijdrage is 5 euro per auto, en daarvoor mag je het hele weekend kamperen. Dus, ja, je kan daar overnachten in een tentje. Op mijzelf na (caravannetje) komt ook iedereen van JAN met een tentje.

Iedereen van dezelfde vereniging wordt bij elkaar gezet. Zou je via ons meedoen, kom je dus gezellig bij de JAN-ners te staan met je tentje, en wordt je door de JAN-ners 'opgevangen'. Daar waar je je moet melden bij de VRIJ (bij de poort denk ik), word je doorgestuurd naar waar wij staan op het terrein.
Dan is het een kwestie van handjes schudden, tentje opzetten, en gezellig met z'n allen wat drinken, kletsen, terrein verkennen, spelletje doen, enz. Relaxed. :)

Voor het toernooi komen we niet meer bij elkaar. Ons vorige kampeerweekend was met Pinksteren, toen hebben een aantal elkaar gezien, maar ook lang niet iedereen.
Wel is er nog de mogelijkheid om zaterdagochtend in Hilversum te trainen. We trainen dan mee met een andere naturistenvereniging (gekleed in een zaal), maar omdat iedereen uit het hele land komt, en er ook wat blessures e.d. zijn, denk ik dat er daar zaterdag hooguit 3 mensen van JAN zijn.

schippertjuh33
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:01

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door schippertjuh33 » 10 jun 2010, 19:35

hoihoi,

Ik heb een mailtje gestuurd om mij maar op te geven voor het toernooi haha..Gelijk maar in het diepe gooien.
Qua overnachting: moet ik dat doen via de website van de camping?aangezien ik geen lid ben van de naturistenvereniging.

ps: Hilversum is voor mij iets te ver voor anderhalf uurt trainen. Heb zelf geen auto.

Groetjes

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Karin » 10 jun 2010, 20:29

Leuk!!

En nee, bij JAN aanmelden voor het toernooi is genoeg. De rest wordt geregeld.

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Marcel » 10 jun 2010, 20:48

Compliment voor je duik in het diepe Schippertjuh haha... Ik wil zelf ook al een hele tijd aan een activiteit deelnemen, maar omwille van medische redenen lukt dat vooralsnog niet. Ik denk dat ik zelf dan ook wel even die kriebel zal voelen, maar het lijkt me wel enorm leuk :-)

schippertjuh33
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:01

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door schippertjuh33 » 10 jun 2010, 20:58

Bedankt voor je bericht Marcel.
Ja, ben ook behoorlijk zenuwachtig. Maar dat zal na de 1e dag wel wegtrekken. Natuurlijk zal de 1e paar uren wel ff de kat uit de boom kijken. Maar ja, daar moet ik maar overheen.

Jij dan allang hier?

Groetjes

PeterH
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:12

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door PeterH » 11 jun 2010, 07:52

Wel Schippertje, ik kan u mededelen dat dat enorm gaat meevallen. Mijn eerste ontmoeting begin januari, toen had ik hetzelfde gevoel. Echter na een 10-tal minuten begint dit te wennen en valt het vooral op hoe ontspannen de sfeer binnen JAN is. Ik zou zeggen: neem deze stap en stel er u niet te veel vragen rond.

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Marcel » 11 jun 2010, 10:32

Ik denk ongeveer een maand of 9. Vanuit een, laat ik het zo noemen, nieuwe medische realiteit zal ik mijn leven wat anders moeten gaan indelen. Rennen, vliegen en draven zit er niet meer zo in en daarom ben ik mij de vraag gaan stellen, wat spreekt mij aan in het leven en wat wil ik verder werkelijk? O ja, ik ben een kersverse veertiger. Zo kwam ik bij naturisme terecht en heb ik er de nodige dingen over gelezen. Ik moet zeggen dat ik er wel (zoals zo veel buitenstaanders) een totaal ander beeld van had. Daarbij zal ook wel meespelen dat ik van huis uit uit een wat behoudender (lees: preutser) milieu kom. :-) Dus ik wil een en ander wel eens "aan den lijve" ondervinden....
Maar serieus, ik denk wel dat naturisme iets is wat past bij hoe ik naar de toekomst in het leven wil staan, ook in relatie tot mijn fysieke (maar in dit kader vooral energetische) beperkingen.

Ben natuurlijk heel benieuwd naar een verslagje van je kennismakingsweekeinde haha...

Groetjes, Marcel.

schippertjuh33
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:01

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door schippertjuh33 » 11 jun 2010, 12:18

Hoi PeterH,

Gelukkig ken je het gevoel:) Ik heb tientalle vragen: hoe gaat dit en hoe doen ze dat ect ect..
Nu ben ik wel wat gewend qua naaktheid, maar nooit echt in een groep en laat staan naakt sporten;) maar merk wel dat ik steeds meer naturist word. Dat merk ik vooral als ik thuis ben. Nu ga je dat in een groep doen, dat is wel even iets anders. Maar ja, ff wennen denk ik.

Ben je er ook bij met vollebal?

ps: zeg maar je tegen mij hoor...U klinkt erg oud...;)

groetjes

schippertjuh33
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:01

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door schippertjuh33 » 11 jun 2010, 12:32

Hoi Marcel,

Maar JAN bestaat toch niet alleen maar uit activiteiten? Kersverse veertiger, je omschijft dat wel leuk:) haha
Ik ben er voor mijzelf al een tijdje mee bezig om naturist te worden. Alleen mijn partner hield er helemaal niet van. Natuurlijk heb ik er ook wel een bepaald beeld bij, ook ik kom uit een preuts en gelovig gezin. Maar merk aan mijzelf dat ik het super relaxt vind om naakt te zijn. Alleen om dat met een groep te zijn, dat zal wel ff schrikken en wennen zijn.
Maar hoe bedoel je energetische beperkingen als ik vragen mag?

Groetjes

PeterH
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:12

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door PeterH » 11 jun 2010, 15:17

[QUOTE=schippertjuh33;20347]Hoi PeterH,

Gelukkig ken je het gevoel:) Ik heb tientalle vragen: hoe gaat dit en hoe doen ze dat ect ect..
Nu ben ik wel wat gewend qua naaktheid, maar nooit echt in een groep en laat staan naakt sporten;) maar merk wel dat ik steeds meer naturist word. Dat merk ik vooral als ik thuis ben. Nu ga je dat in een groep doen, dat is wel even iets anders. Maar ja, ff wennen denk ik.

Ben je er ook bij met vollebal?

ps: zeg maar je tegen mij hoor...U klinkt erg oud...;)

groetjes[/QUOTE]


Awel, ik overweeg nog te komen, maar 't is precies toch wel een enorm eind rijden. Ligt er ook een beetje aan hoe druk het op het werk is enzo. Dan durft ik best wel mee te volleyballen ook. Ik heb al veel dingen naakt gedaan, maar naakt sporten, dat heb ik enkel nog maar in m'n eigen achtertuin gedaan. In 'n groep gelijkgezinden gaat dat enorm meevallen, kan ik je verzekeren. Gewoon durf de eerste stap te zetten, en het gaat je bevallen denk ik.

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Marcel » 11 jun 2010, 15:59

Wat JAN exact wel en niet doet? Momenteel ben ik enkel nog een papieren/digitaal lid, dus voor meer info daaromtrent verwijs ik je beter naar die mensen die zelf meer betrokken zijn bij de club...

Kersverse veertiger klinkt qua marketing toch iets beter dan "belegen dertiger", of niet?:p

Mijn energetische beperkingen houden verband met een combinatie van de reuma/ziekte van Bechterew en de de ziekte van Ménière (gehoor/evenwichtsaandoening). Daar ben ik ruim 3 jaar geleden op geklapt, en momenteel herstel ik langzaam.

Je noemde al je eigen behoudsgezinde achtergrond als belemmering, zelf kan ik daar nog mijn medische kant aan toevoegen. Gelukkig heb ik nauwelijks vergroeiingen als gevolg van mijn reumatische achtergrond, maar ook dat is wel een reden om je naakt minder "safe" te voelen. Op zich natuurlijk onzin, maar je moet toch eerst even over die drempel heen.

Dat je het "super relaxt" vindt om naakt te zijn, daarmee heb je denk ik al de helft gewonnen, en lijkt me dat je je er gewoon op moet verheugen dit volgende week samen met anderen te delen. Zelf begin ik dat gevoel ook al wat te krijgen, maar voorlopig is het nog beperkt aangezien ik in de thuissituatie niet aan naakt doe. Vanwege mijn medische achtergrond deel ik het huis momenteel met mijn moeder, mijn vader verblijft in een verzorgingshuis.

Groetjes, Marcel.

schippertjuh33
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:01

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door schippertjuh33 » 11 jun 2010, 19:46

Hey Marcel,
Ok , dus je bent nog niet bij de activiteiten geweest van JAN/SANNE

Lijkt me wel moeilijk om daar mee te leven omtrent je beperkingen.

Maar dat was wel verandering zeker toen je opeens het huis samen met je moeder moest delen..Geen partner aanwezig dan?

Groetjes

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Marcel » 11 jun 2010, 23:19

Het is inderdaad niet makkelijk (geweest), maar dingen moet je proberen te accepteren zoals ze komen, anders ga je d'r onder door. Vandaaruit vervolgens ga je zoeken naar zaken waar je als persoon door kunt groeien, nieuwe wegen inslagen en zodoende kom ik dan weer bij het onderwerp naturisme uit!! :-) En inderdaad geen partner aanwezig.

..en hoe is jouw interesse voor naturisme eigenlijk zo ontstaan?

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Karin » 12 jun 2010, 09:54

Eej PeterH, wat is nou 2 x 3 uur rijden op een heel weekend plezier, gezellig met een groep vrienden onder de zon? (het belooft mooi weer te worden) En we kunnen nog best een extra man in het veld gebruiken voor team 3!
Zie je vrijdag? ;)

PeterH
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:12

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door PeterH » 12 jun 2010, 11:11

[QUOTE=Karin;20361]Eej PeterH, wat is nou 2 x 3 uur rijden op een heel weekend plezier, gezellig met een groep vrienden onder de zon? (het belooft mooi weer te worden) En we kunnen nog best een extra man in het veld gebruiken voor team 3!
Zie je vrijdag? ;)[/QUOTE]

Hahaha. Hoe kan je nu aan zo'n invitatie weerstaan. Foert, ik zal m'n best doen om er te zijn.

vinc
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 jul 2007, 09:18

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door vinc » 12 jun 2010, 14:37

he welkom op de site grt

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Karin » 12 jun 2010, 17:50

[QUOTE=PeterH;20363]Hahaha. Hoe kan je nu aan zo'n invitatie weerstaan. Foert, ik zal m'n best doen om er te zijn.[/QUOTE]

Joepieieieie!!
Dank komt het helemaal goed met dat 3e team!!
Ben je er ook vrijdagavond al?

Gebruikersavatar
iPieter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 okt 2007, 01:14

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door iPieter » 12 jun 2010, 20:32

Petje af voor de Schipper. Kan ik nog wat van leren!

schippertjuh33
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:01

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door schippertjuh33 » 12 jun 2010, 23:49

Hey pieter. Thanks!! Maar wat bedoel je precies met je berichtje? Groetjes

schippertjuh33
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:01

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door schippertjuh33 » 12 jun 2010, 23:52

Hey vinc. Thanks kerel. Allang hier? Ciao

Gebruikersavatar
iPieter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 okt 2007, 01:14

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door iPieter » 13 jun 2010, 17:07

Nou ik ga namelijk wel alleen naar naaktstrand enzo. Maar met een groepje juist weer niet.
Daar zie ik juist een hele drempel. En eigenlijk moet ik t gewoon doen. Ik weet het.

schippertjuh33
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:01

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door schippertjuh33 » 13 jun 2010, 18:30

Gewoon komen joh. Ik zie er ook als een berg tegen op. Dan ben ik niet de enige

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Jos » 13 jun 2010, 19:05

[QUOTE=iPieter;20375]En eigenlijk moet ik t gewoon doen. Ik weet het.[/QUOTE]

Het mooie is, dat het volleybaltoernooi in Zeewolde is. Dit is niet al te ver bij jou vandaan, dus trek de stoute schoenen aan en stap over die drempel heen. Kom zaterdag gewoon even buurten (en zondag gewoon ook weer komen, want het was zaterdag zo gezellig, dat je niet snapt waarom je zolang gewacht hebt)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Karin » 13 jun 2010, 19:51

Helemaal met Jos eens.
Als je zo dichtbij woont iPieter, heb je eigenlijk geen excuus. Tot zaterdag! (of kom vrijdagavond vast, ook gezellig)

schippertjuh33
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:01

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door schippertjuh33 » 15 jun 2010, 15:04

Heej Marcel,
Hoe mijn interesse is ontstaan voor naturisme?

Eh..ik weet niet of het een interesse is. Het gebeurt nu eenmaal.
Je slaat in 1 keer door haha;)

Ik zou het echt niet weten...

Een paar jaar geleden ben ik voor het eerst naar een naaktstrand geweest..En dat vond ik toen erg relaxt.
Ik ben wel alleen geweest, want mijn ex wilde niet mee.

Vaak gezeur over gehad. Sinds het uit is loop ik nu ook soms weleens naakt in huis. En dat bevalt mij prima.
Alleen nu komen de mensen en de activiteiten om de hoek kijken,maar ja we zien wel.

Groetjes

schippertjuh33
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:01

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door schippertjuh33 » 15 jun 2010, 19:35

Heej iPieter. En, weet je al of je ook de stap gaat wagen? Ik ga mijzelf gelijk in het diepe gooien door vrijdagavond al te komen tot zondag. Groetjes

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Marcel » 16 jun 2010, 10:10

Dank voor je bericht, dan wens ik je een mooie "ontdekkingstocht" dit weekeinde, en zoals al gezegd, we willen natuurlijk wel een verslag van je haha...!! ;-)

Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 329
Lid geworden op: 14 dec 2007, 18:47

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Lindsay » 17 jun 2010, 17:00

hoi schippertje, marcel, pieter en iedereen die twijfelt wel of niet gaan naar JAN.

in eerste plaats, leuk dat jullie het gewoon aangeven op het forum. zoals je ziet zijn er veel reacties van mensen die je graag leren kennen (let wel: normale mensen zoals jij en ik.... als jij ook normaal bent dan:rolleyes: ...hihi...:D) en hebben meer mensen die stap van de eerste keer gaan moeten nemen.

Ik herken me heel erg in jullie twijfels. zelf ben ik helemaal niet naturistisch opgevoed en kende niemand binnen het naturisme. Ik noemde mezelf nieteens naturist.....ik loop alleen graag naakt. of sterker nog.... in het begin durfde ik nieteens te lopen, maar bleef ik braaf liggen op mijn buik op het naaktstrandje waar ik met mobiel in mijn hand, startklaar om de politie te bellen...hihi....nee hoor mijn vrienden te bellen als er iets zou zijn wat niet goed zou komen. Achteraf moet ik hier echt om lachen, maar op dat moment van de eerste keer met andere naakte mensen samen komen op een geplande plek en tijd was toch echt te spannend.

wat ik heb gedaan?
gelukkig kwam iemand mijn oproep (ongeveer dezelfde als die van jou, van leuke spontane meid van 24 zoekt andere jongeren om eens mee naar een camping te gaan bij mooi weer, maar niet van die gekke types) en die vertelde me over JAN. :) Ze waren toevallig in de buurt en ik ben even een uurtje langsgegaan om te bekijken wat zo'n groep inhield. Ik wilde mijn kleren aanhouden en dat was prima voor iedereen. Ik was zo bang!
Al die vooroordelen....hoe komen ze me dan ophalen bij de poort?! als ze naakt zijn, draai ik om zei ik....hihi...
Gelukkig hadden ze kleren aan en kon ik gewoon mee naar binnen. het bleken normale mensen te zijn, die niet uitwaren op seks of op anderen bekijken, maar gewoon wilden genieten van het mooie weer en het leuk vinden om samen zo'n weekend door te brengen.

Ik vond het toch wel erg spannend maar ben in de maanden daarna wel lid geworden van JAN, of vriendin eigenlijk heet dat.
Dat is nu 2,5 jaar geleden alweer. Jeetje at gaat de tijd snel.
Op het eerste kampeerweekend was ik zo onzeker om de ongeschreven regels te overtreden, wat mag wel/niet en wat moet ik wel/niet doen en als ik nou niet...... en moet ik dan.....

Ik heb alle twijfels in de loop van de jaren wel gehad en uitgesproken. Dat is het fijne bij JAN, je krijgt altijd van iemand wel een antwoord want je bent er niet alleen. Het is niet de Jonge Alleenstaande Naturisten...hihi..

Dus ik zou ook zeggen....kom zaterdag even langs...trek desnoods zoals ik een extra hoog shirt aan en lange broek ;)
maar kom gewoon en stel al je vragen. Ik zou het niet bij iedereen doen, maar je vragen stellen aan de vaste kern van de JANNERS.
Die herken je zo, en zitten ongeveer op 1 lijn, dus dan krijg je niet 100 verschillende meningen maar een beetje de grote lijnen.

Bij mij heeft Jos me heel veel verteld en geleerd en gerustgesteld, die is er ook met het volleyballen aankomend weekend.
das toevallig.....;)

PeterH
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:12

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door PeterH » 17 jun 2010, 18:05

Heel mooi beschreven Lindsay. Voeg er dan even aan toe dat de groep erg veel begrip heeft voor 'het eerste naakt', en dat het mij enorm is meegevallen. Ik vertrek overigens pas zaterdagochtend vanuit Vlaanderen en hoop er zaterdagmiddag te zijn...mits er niets tussenkomt!

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Marjoleine » 17 jun 2010, 18:35

Lindsay, idd heel goed beschreven.
Voor mij was dit allemaal niet van toepassing. Ik ging al als kind met mijn ouders naar een naturistencamping en ben altijd naturistisch blijven kamperen!

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Marcel » 17 jun 2010, 20:33

Grappig om dat verschil in beleving dan te zien, iemand als Marjoleine die 't van kinds af aan al gewend is en iemand als Lindsay die voor iemand als schippertjuh en ondergetekende weer heel herkenbaar is.

Over schippertjuh gesproken, ik ben alleen een beetje bang dat hij de term "koud-water-vrees" dit weekeinde letterlijk mag nemen als we tenminste de Erwin Krol's, Helga van Leur's en Frank Deboosere's van deze wereld mogen geloven hihi...

Updateje: Nog vergeten te zeggen dat het wat mij betreft een hele mooi en "geruststellend" ervaringsverhaal is wat Lindsay geschreven heeft.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Karin » 17 jun 2010, 21:58

Achnee! Wij willen hartstikke mooi weer, dus krijgen we dat. In ieder geval droog. Vind ik. Dus!
Als we koud water willen, stappen we wel onder een koude douche. ;-)

Gebruikersavatar
Anja
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:48

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Anja » 18 jun 2010, 19:15

Hahaha Karin, en pluk je dan ook gelijk de maan voor me, als je dat toch allemaal zo voortreffelijk weet te regelen :p

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Eilko » 20 jun 2010, 17:31

Wat wil je nou met de maan... Veel te groot, stinkt naar kaas en er ligt een meter stof op :)

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Na lang geaarzeld.toch maar de stap genomen

Bericht door Marjoleine » 20 jun 2010, 19:03

:confused:Ik snap er niets meer van....

Volgens mij ging het hier in dit draadje lang geleden over Schippertjuh die zich voor heeft gesteld.

Iets over kaas en groot en rond en en stinken... dat hoort volgens mij meer thuis bij het kopje "het gaat nergens over??"!! ;)

Plaats reactie