Ronald

Altijd leuk om te weten wie wie is, dus stel je even voor!
Plaats reactie
Zomerzon
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2012, 20:35

Ronald

Bericht door Zomerzon » 10 aug 2012, 20:39

Hallo,

Ik woon in het zuiden van NL, 26 jaar en totaal geen ervaring met nudisme.
Zou het graag eens willen meemaken, alleen de drempel om alleen dit te ontdekken trekt me toch nog niet helemaal over de streep


Iemand tips?

Gebruikersavatar
Nieck
Berichten: 668
Lid geworden op: 23 jun 2006, 23:56

Ronald

Bericht door Nieck » 11 aug 2012, 11:32

Hallo,

Ga een weekend mee en kom vrijdagavond. Dan zijn de meesten al gekleed en kun je kennismaken met de mensen (deed ik ook de eerste keer) Dan kun je meteen merken dat we hele normale gezellige mensen zijn.
De volgende morgen stap je niet in een te onbekende groep en is het allemaal wat makkelijker. Je merkt al gauw dat niemand je aan staat te staren of rare opmerkingen maakt. Je voelt je er al gauw op je gemak.

Succes ermee!

Gebruikersavatar
vincent
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jun 2009, 17:41

Ronald

Bericht door vincent » 12 aug 2012, 09:03

he hallo en welkom gr Vinc

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Ronald

Bericht door Karin » 13 aug 2012, 19:37

Hoi Ronald,

Tja, het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is toch een kwestie van gewoon die drempel een keer over. En daarna zul je je afvragen waar je je al die tijd zo druk over gemaakt hebt.

Komend weekend kampeert SANNE (onze 40+-afdeling waar ook de JANners welkom zijn) in Someren. (meer info over dat weekend hier) Je bent van harte welkom om dan even kennis te maken. Van de zes die er nu op de lijst staan, zijn er trouwens 'maar' 2 SANNErs, de andere 4 zijn dus in de JAN-leeftijd.
En voel je je nog niet vrij genoeg om uit de kleren te gaan (als het mooi weer is), dan doe je dat gewoon niet. Maar ik kan je bijna garanderen dat je het vrij snel prima, zo niet heerlijk, zult vinden om lekker niks aan te hebben. Helemaal als de rest wel naakt is ;) .

Maar nogmaals: de enige tip die ik heb is: gewoon doen!

Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 329
Lid geworden op: 14 dec 2007, 18:47

Ronald

Bericht door Lindsay » 14 aug 2012, 10:44

denk dat veel mensen die drempel wel herkennen. Ik had het ook de eerste keer met aanbellen bij het terrein. Zo van "nu kan ik nog weg" haha....maar het ijs was al snel gebroken.

Ik ben de eerst keer maar gewoon een uurtje gekomen. Voor mij werkte dat.

Ben N.
Vriend(in) van JAN
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2011, 10:11

Ronald

Bericht door Ben N. » 16 aug 2012, 10:52

Hoi Ronald,

Welkom op het forum. Ik heb me eerst aangemeld voor een saunadag om op die manier vrijblijvend kennis te maken met andere vrienden van JAN. Het ijs was toen al snel gebroken. Later ben voor het eerst naar een naturistencamping geweest tijdens een kampeerweekend. Dat beviel zo goed dat ik een groot deel van het weekend ben gebleven. Dus mijn tip: kom gewoon een keer langs tijdens een activiteit en ervaar het zelf.

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Ronald

Bericht door Marjoleine » 16 aug 2012, 18:15

Ik sluit mij ook aan bij de reacties van de anderen: het beste is gewoon om een keertje bij een saunadag dan wel weekend even langs te komen. Hoe moeilijk ook is... het is de ervaring. Je kunt het het beste eerst ervaren, dan weet je pas of naturime iets voor je is...

Plaats reactie