Nieuw hier

Altijd leuk om te weten wie wie is, dus stel je even voor!
Plaats reactie
dennis81
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2015, 00:38

Nieuw hier

Bericht door dennis81 » 06 aug 2015, 00:49

Hallo allemaal,

Ik ben Dennis, ik ben 34 jaar en kom uit Almere.
Al sinds klein vind ik het fijn om naakt te zijn op plekken in de natuur en thuis.
Ik houd van zwemmen, wandelen en fietsen en kampeer graag.

Ik heb geen ervaring met naturisme, het naakt zijn in de natuur was heel soms en kort.
Het naakt zijn thuis en in de natuur was erg kort en in m'n eentje.
Nu ben ik nieuwsgierig geworden in naturisme...

Ergens voelt het bevrijdend om naakt te kunnen zijn waar en wanneer ik wil, maar ik weet niet of ik al klaar ben om naakt gezien te worden en anderen naakt te zien. De enige reden nu zou zijn als ik de ander aantrekkelijk zou vinden en diegene mij. Begrijp me niet verkeerd; mijn doel is niet naakt zijn voor sex. Dit is wat ik domweg nu gewend ben en ik vraag me af hoe ik over de drempel heen kan.

Als ik aan naturisten denk, dan zie ik een beeld voor me van gepensioneerde mensen en niet van jonge, fitte mensen. Gelukkig kwam ik op deze site en ik vroeg mij af hoe mensen van mijn leeftijd het naturisten leven vormgeven.

Voor mij is er geen fijner gevoel dan altijd naakt zijn, ik zou graag beginnen met iets kleins, maar zelfs een sauna lijkt mij al teveel mensen in 1 keer. Een keer ergens kijken zonder te moeten ontkleden zou misschien wat zijn, maar ik wil niemand het idee geven dat ik kom kijken om mensen naakt te zien. Het zou simpelweg een manier zijn voor mij om te kijken of er een klik is met het "type mens" wat daar loopt en of ik mij dan genegen voel om mij dan ook te ontkleden. Of tot de conclusie kom dat het niets voor mij is.

Dat is in zoverre hoe ik erover denk.
Alle tips zijn welkom en vraag me het hemd van m'n lijf ;)

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Nieuw hier

Bericht door Marjoleine » 06 aug 2015, 08:09

Hoi Dennis,

Welkom op het forum van JAN!

1981 is een goed bouwjaar....😉

Om erachter te komen of de JAN wat voor je is ben je altijd welkom om een keer langs te komen bij een weekend van JAN. En dan blijf je bijvoorbeeld maar een uurtje. En vind je het gezellig blijf je langer.

Ik ben zelf opgegroeid met het naturisme. Ik weet niet beter. Mijn herinneringen gaan terug toen ik 4 jaar was. In Frankrijk. Belezy. Ik ging toen dansen in een roze rokje.
Verder altijd meegegaan met mijn ouders.
Toen ik 19 jaar was ben ik lid geworden van de JNFN en daar ben ik 5x mee op zomervakantie geweest.
Nu inmiddels alweer bijna 8 jaar lid van JAN.

Tot ziens op een weekend of saunadag.

dennis81
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2015, 00:38

Nieuw hier

Bericht door dennis81 » 06 aug 2015, 22:45

Dank je Marjoleine, wellicht is dat een goed idee.
Is naturisme voor een dame anders, in de zin van wordt er anders op je naaktheid gereageerd als bij een man?
Als je ermee opgegroeid bent is de drempel laag, ik vond douchen met andere mannen helemaal niets, maar voelde me wel vrij als ik even stiekem naakt kon zijn in de natuur, of thuis...

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Nieuw hier

Bericht door Marjoleine » 07 aug 2015, 07:12

Nee hoor. Er wordt niet anders gereageerd als je een vrouw bent. Naakt is ierdereen hetzelfde en vallen er oordelen weg.
Ik vind open douches juist heerlijk. Maar dat is voor iedereen anders. Soms hebben ze op naturistencampings ook hokjes.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Nieuw hier

Bericht door Karin » 07 aug 2015, 11:12

Jeetje Dennis... ik heb het gevoel dat je er veel te veel over nadenkt.

Voorbeeldje: denk je ook zo 'ingewikkeld' over in je zwembroek naar het strand gaan, of op een camping in de zon een boek lezen?
Ik neem aan van niet. Nou, dat is dan precies hoe je ook moet denken over in je blote kont op een naaktstrand zijn, of op een camping, of in een saunacomplex.

Er is niks raars aan, iedereen is hetzelfde 'gekleed', niemand denkt daar verder over na. Het is zoals het is. Het is inderdaad niet seksueel, en helaas ja, de bovenste helft qua leeftijd is in de meerderheid bij de meeste verenigingen. Mede een reden waarom destijds JAN opgericht is, want er is niks mis met oudere mensen, die kunnen prima gezelschap zijn, maar het is gewoon ook enorm leuk om af en toe lekker onder leeftijdsgenoten te zijn.
Overigens maakt het mij, en volgens mij de meeste naturisten, verder op zich helemaal niet uit of de andere mensen er qua lichaam 'jong en fit' uitzien. Natuurlijk vinden de meeste mensen dat prettig om te zien, maar het gaat niet om elkaar bekijken. Er is netzoveel respect voor mensen die er minder fit uitzien. Want hé, dat kan ook heel goed als je jong bent. En ook ouderen kunnen er juist enorm fit en strak uitzien.
Het gaat niet om uiterlijk (dan zouden we het wel verstoppen achter kleding ;-) ), het gaat om hoe je je prettig voelt, en naast het gezamenlijke naakt zijn, gaat naturisme ook over respect voor elkaar en de omgeving.

Waarom zou je graag beginnen met naakt zijn onder anderen met 'iets kleins'? Waar ben je bang voor of waar je zie tegenop om dat in b.v. een saunacomplet te doen, of op een strand, of misschien bij een bezoekje aan bijvoorbeeld JAN?

Wat ik inmiddels weet van de ervaringen van mensen die ooit een soort van in jouw positie waren, is dat ze enorm blij waren dat ze die 'drempel' een keer over gestapt zijn, en het meestal jammer vonden dat niet eerder gedaan te hebben, omdat het allemaal helemaal niet zo'n ding was als waar ze bang voor waren.

dennis81
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2015, 00:38

Nieuw hier

Bericht door dennis81 » 08 aug 2015, 00:01

Bedankt voor je uitgebreide reactie, Karin!
Ik weet niet wat jouw achtergrond qua naturisme is, maar ik vond samen douchen met andere mannen op school niet iets wat ik graag deed. Je wordt geconfronteerd met (letterlijk) andermans zaken in een kleine ruimte. Vandaar dan ook dat een sauna mij wat te intiem is. Het naakt zijn is voornamelijk voor mezelf fijn, als het te "gecontentreerd" is op een kluitje, dan kan het wat intimiderend zijn.

Natuurlijk zie ik liever naakte vrouwen, niet voor het seksuele zoals eerder genoemd, maar omdat ik als man een vrouwenlichaam liever naakt zie dan een mannenlichaam. Maar misschien is "het zien" iets waar ik mezelf overheen moet zetten en het me op een gegeven ogenblik mij niet meer opvalt? Wat ik me wel afvraag is hoe reageren mannen op een mooie naakte vrouw? Er kunnen bepaalde lichamelijke reacties door ontstaan; gebeurd dit weleens en zoja hoe gaat die man ermee om en hoe reageert die dame erop?

Misschien een heleboel domme vragen, maar ik ben echt helemaal onbekend op dit terrein, dus sorry voor mijn onwetendheid en hopelijk hebben jullie een beetje geduld met me?

Gebruikersavatar
Martijn B
Berichten: 645
Lid geworden op: 17 jul 2006, 19:37

Nieuw hier

Bericht door Martijn B » 08 aug 2015, 08:31

Hoi Dennis,

Jouw verhaal komt in grote lijnen overeen met kennismaking met het naturisme. In eerste instantie alleen, ergens buiten waar vooral niemand je mocht zien. (in mijn geval maakte ik me overigens meer zorgen over 'die ander' dan over mijzelf.)
Ergens in 2006 heb ik zelf de stoute schoenen uitgetrokken en ben ik tijdens een open dag naar een terrein gegaan. Ik had me van te voren ook dezelfde zorgen gemaakt als jij, maar op het moment dat ik daar was heb ik er geen moment meer aan gedacht of zorgen over gemaakt.
Ik ben er inmiddels van overtuigd, dat hoe meer zorgen je over een erectie maakt ( want zo heb ik dat maar voor jou ingevuld) des te groter zal het 'probleem' zijn. ( en daar kan de oplettende lezer een uiterst leuk grapje over maken;))
Om kort te gaan; niet teveel aandacht aan schenken en vooral geen zorgen over maken. Daarnaast is het zo, dat het een normale lichamelijke reactie is waar over het ontstaan weinig of geen invloed hebt. Met wat je ermee doet wel!
Waai eens langs op een weekend. Komt voor een uurtje, maar neem wel je kampeerspullen mee. Je zal niet de eerste zijn, die met het idee om een uurtje langs te komen, besluit om het hele weekend te blijven hangen.
Informeer wel eerst even wanneer je komt. Bij sommige activiteiten zijn we namelijk niet op het terrein aanwezig.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Nieuw hier

Bericht door Karin » 08 aug 2015, 10:01

Even over de angst voor een erectie: heel veel mannen zijn daar bang voor, alvorens ze zich tussen andere naakte mensen 'storten'.
In de praktijk blijkt het vrijwel niet te gebeuren, tenzij je natuurlijk na gaat denken over seksuele dingen. Maar dat doe je zelf, en kan je dus ook laten.

Maar zelfs dan nog, mocht het je overkomen, dan is het net wat Martijn schrijft: het gaat erom wat je ermee doet. Al is het natuurlijk, en kan je er niks aan doen, toch is het ongewenst. Dus wat kan je doen? Ga even op je buik liggen, pak een koude douche, neem een boek op schoot, duw 'm desnoods even klem tussen je benen, denk aan die enge juf van vroeger, met die wrat op d'r wang waar twee zwarte haren uit staken, neem een duik in het water.
Ga er in ieder geval niet mee rond paraderen. Misschien een inkoppertje, maar toch. :)

dennis81
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2015, 00:38

Nieuw hier

Bericht door dennis81 » 08 aug 2015, 23:31

Bedankt allemaal voor de tips!
Wanneer en waar kan ik een keer komen snuffelen?

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Nieuw hier

Bericht door Karin » 13 aug 2015, 09:46

Ik mag hopen dat je inmiddels zelf de agenda wel ontdekt hebt, maar anders hier een link. :)

Dit weekend zijn we in Dwingeloo, over twee weken in Dordrecht.

Plaats reactie