Hallo

Altijd leuk om te weten wie wie is, dus stel je even voor!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JohnR
Vriend(in) van JAN
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 aug 2016, 15:19

Hallo

Bericht door JohnR » 04 aug 2016, 15:23

Hallo,

Ik ben John en kom uit het midden van het land. Ik ben sinds kort de wereld van het naturisme aan het ontdekken. Ik heb nog vrijwel geen ervaring en heb nog wat drempelvrees. Mijn gezin moet nog erg wennen aan het meer naakt zijn van mij. Ik hoop met de tijd daarin te groeien. Ook hierin loop ik voor op de rest en mijn vrouw heeft er nog best wat moeite mee. Het is nog even zoeken naar een goede modus.

Ikhier
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jul 2016, 19:08

Hallo

Bericht door Ikhier » 05 aug 2016, 08:44

Welkom! En succes met het zoeken van de weg. Voor mij is het heerlijk om bloot te zijn, als het kan, zeker aan het strand. Zonder zwembroek vind ik natuurlijker. :)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Hallo

Bericht door Karin » 05 aug 2016, 11:25

Hoi John,
Welkom hier!
Altijd lastig als de behoefte aan naaktrecreeren van jezelf anders is dan die van je partner. In het kort zou ik denken: zorg dat het altijd voor alle partijen oké is, dat niemand zich ongemakkelijk voelt. Want dan krijg je eerder aversie dan acceptatie of eventueel de behoefte om er ook eens in mee te gaan.

Ik weet trouwens niet hoe je het nu bedoelt. Als je nu vooral thuis bij je gezin naakt bent, en zij niet, kan ik me voorstellen dat het raar voor ze is. Ik kan me dit soort eerste stappen beter voorstellen op een stuk strand, tussen naakt en textiel in, waar jij lekker zonder kleren van het weer geniet, en zij met.
Ik denk dat voor veel mensen op het strand naakt al een stapje minder raar is dan thuis in huis. Aan de andere kant, als iedereen zonder deuren op slot te doen doucht, en gewoon in z'n blootje van de badkamer naar de slaapkamer loopt e.d., dan is naakt ook al minder vreemd.