Hallo

Altijd leuk om te weten wie wie is, dus stel je even voor!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JohnR
Vriend(in) van JAN
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 aug 2016, 15:19

Hallo

Bericht door JohnR » 04 aug 2016, 15:23

Hallo,

Ik ben John en kom uit het midden van het land. Ik ben sinds kort de wereld van het naturisme aan het ontdekken. Ik heb nog vrijwel geen ervaring en heb nog wat drempelvrees. Mijn gezin moet nog erg wennen aan het meer naakt zijn van mij. Ik hoop met de tijd daarin te groeien. Ook hierin loop ik voor op de rest en mijn vrouw heeft er nog best wat moeite mee. Het is nog even zoeken naar een goede modus.

Ikhier
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jul 2016, 19:08

Hallo

Bericht door Ikhier » 05 aug 2016, 08:44

Welkom! En succes met het zoeken van de weg. Voor mij is het heerlijk om bloot te zijn, als het kan, zeker aan het strand. Zonder zwembroek vind ik natuurlijker. :)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Hallo

Bericht door Karin » 05 aug 2016, 11:25

Hoi John,
Welkom hier!
Altijd lastig als de behoefte aan naaktrecreeren van jezelf anders is dan die van je partner. In het kort zou ik denken: zorg dat het altijd voor alle partijen oké is, dat niemand zich ongemakkelijk voelt. Want dan krijg je eerder aversie dan acceptatie of eventueel de behoefte om er ook eens in mee te gaan.

Ik weet trouwens niet hoe je het nu bedoelt. Als je nu vooral thuis bij je gezin naakt bent, en zij niet, kan ik me voorstellen dat het raar voor ze is. Ik kan me dit soort eerste stappen beter voorstellen op een stuk strand, tussen naakt en textiel in, waar jij lekker zonder kleren van het weer geniet, en zij met.
Ik denk dat voor veel mensen op het strand naakt al een stapje minder raar is dan thuis in huis. Aan de andere kant, als iedereen zonder deuren op slot te doen doucht, en gewoon in z'n blootje van de badkamer naar de slaapkamer loopt e.d., dan is naakt ook al minder vreemd.
Nouja, hoe dan ook: ik hoop dat het voor iedereen oké is, en hopelijk voor jou gaan ze erin mee met je. Succes!

Gebruikersavatar
JohnR
Vriend(in) van JAN
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 aug 2016, 15:19

Hallo

Bericht door JohnR » 05 aug 2016, 13:18

Hoi en bedankt voor de reakties.

Thuis ben ik van slaaptenue overgestapt op naakt. En daarmee als er iets is met de kids (nachtmerries enzo) dan loop ik nu zo naar de kamers. En uiteraard van douchen naar slaapkamer. Vroeger snel een badjas aan, nu gewoon bloot. De kids zijn er snel aan gewend en vinden het prima. Mijn vrouw laat me hierin gelukkig vrij, maar moet gewoon wennen om 's ochtends haar vent naakt naast haar te hebben liggen. Stukje plaatsvervangend schaamte denk ik. Beneden loop ik wel gekleed, al is het vaak alleen een short.
De stap naar een naaktstrand is nog net te groot denk ik voor het gezin, maar ik wil een keer een sauna pakken. Textieldagen waren voorheen de momenten om dat samen te doen. Zij vind het te eng denk ik om naar een reguliere dag te gaan. Naakt wordt nog erg gekoppeld aan seksualiteit en dat maakt het voor haar lastig. Al begint ze wel te ervaren dat ik daarin niet anders ben nu ik bijvoorbeeld naakt slaap.

Het is voor mij nu vooral zoeken naar hoe ik meer mijzelf kan zijn in het naturisme en daarin kan groeien (want het trekt mij erg aan dat gevoel van vrijheid) zonder teveel spanning in het gezin te krijgen. Het zal een geleidelijk en lang proces zijn, maar wie weet. Door de reakties die ik op dit forum heb gelezen, ben ik gelukkig niet de enige die in zo'n situatie zit. Dat bevestigd mijn gevoel wel dat ik niet raar ben.

Thanks!

Plaats reactie