van jongs af aan al naturist

Altijd leuk om te weten wie wie is, dus stel je even voor!
Plaats reactie
liebeideoot
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2017, 20:42

van jongs af aan al naturist

Bericht door liebeideoot » 22 jun 2017, 20:55

hoi,

Ik ben van jongs (baby) af aan al naturist. Vroeger altijd met mijn ouders naturistisch op vakantie, meestal in Frankrijk, maar ook regelmatig in NL naar bijv. Flevonatuur of Elsendorp. Ook altijd naar naakstrand ipv gewone strand.

Tijdje lid geweest ook (2 jaar ofzo) van de JNFN, 1x met hen ook op vakantie geweest toen ik 16 jaar was.

Daarna tijdje rustig omtrent het naturisme voor mij. Op wat sauna bezoekjes na dan, maar dat noem ik niet echt naturisme eigenlijk. Kwam denk ik omdat ik een vriend had die niet naturistisch was, maar ook omdat ik meestal op vakantie ging naar verre landen enzo, meer echt reizen, dan campinglife zeg maar.

Sinds 2 jaar nu weer vrij regelmatig op een naturistencamping, samen met mijn man die ook 'om' is. De gemiddelde leeftijd is alleen wel erg jammer. Wij hebben geen kinderen en kiezen daarom niet altijd perse voor het hoogseizoen. Je ziet dan toch veelal met 50-60ers dat is wel jammer.

Laatst met hemelvaart naar Natukreek geweest. Was leuk, maar ook daar de gemiddelde leeftijd toch echt wel wat hoger, hoewel er ook wel wat gezinnen enzo waren gelukkig. Dat vind ik toch wel prettig.

Van JAN had ik nog nooit gehoord, vond ik eerlijk gezegd toch wel vreemd, want ik ben al zo lang naturistisch en lid van NFN enzo en lees ook die UIT! altijd etc, dat ik het toch wel gek vind deze club nog nooit eerder iets van gehoord te hebben. Maar nu wel, dus ben benieuwd!

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

van jongs af aan al naturist

Bericht door TuuronTour » 22 jun 2017, 23:17

Welkom op het forum liebeideoot!

Hoe heb je JAN uiteindelijk gevonden? Ik weet niet of je al bepaalde verwachtingen hebt, maar jij en je man zijn welkom om een keer vrijblijvend de sfeer te komen proeven op een van onze kampeerweekenden. Dat kan ook voor 1 dag zijn als het niet mogelijk is het hele weekend te blijven.

Op JAN-weekenden kun je twintigers en dertigers verwachten, geen kinderen. En bij SANNE-weekenden komen veertigplussers voor. We vinden het leuk te kletsen, en van alles en nog wat te doen. Dat varieert van iets cultureels of creatiefs (bv uit blik een houtgestookt brandertje maken) tot sportieve dingen zoals kanoen of skiken. De activiteiten zijn altijd optioneel, je doet alleen mee als je dat wil.

Op onze agenda kun je zien welke weekenden er zijn en waar. Misschien tot ziens?

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

van jongs af aan al naturist

Bericht door Marjoleine » 24 jun 2017, 11:27

Hoi,

Welkom op het forum.

Ook ik ben van kind af aan naturist en ging altijd met mijn ouders mee op vakantie.
Daarna ben ik een aantal jaar lid geweest van de JNFN en nu alweer bijna 10 jaar van JAN.....!!!

Time fly when you having fun!

Misschien tot ziens op een weekend?!

Groet,

Marjoleine

Jerry
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:38

van jongs af aan al naturist

Bericht door Jerry » 26 jun 2017, 22:50

Hallo, welkom op het forum.
Leuk dat jullie genieten van het naturisme.

Ik begrijp wat je bedoeld. Het naturisme lijkt wel een uitstervend fenomeen, helaas.
Vraag me af waarom dat is.

Ik ben overigens al in de 40. Dit jaar een paar keer met een vriendin op Flevonatuur geweest. Zij ging vroeger ook vaak naar naturistenterreinen. En haar viel hetzelfde op.

-verwijderd-

Re: van jongs af aan al naturist

Bericht door -verwijderd- » 11 apr 2018, 13:01

TuuronTour schreef:
22 jun 2017, 23:17
Welkom op het forum liebeideoot!

Hoe heb je JAN uiteindelijk gevonden? Ik weet niet of je al bepaalde verwachtingen hebt, maar jij en je man zijn welkom om een keer vrijblijvend de sfeer te komen proeven op een van onze kampeerweekenden. Dat kan ook voor 1 dag zijn als het niet mogelijk is het hele weekend te blijven.

Op JAN-weekenden kun je twintigers en dertigers verwachten, geen kinderen. En bij SANNE-weekenden komen veertigplussers voor. We vinden het leuk te kletsen, en van alles en nog wat te doen. Dat varieert van iets cultureels of creatiefs (bv uit blik een houtgestookt brandertje maken) tot sportieve dingen zoals kanoen of skiken. De activiteiten zijn altijd optioneel, je doet alleen mee als je dat wil.

Op onze agenda kun je zien welke weekenden er zijn en waar. Misschien tot ziens?
ff een vraagje aan tuurontour
als jullie zo'n weekend hebben en ik zou een keer langs willen komen voor een dagje
wat word er dan van mij verwacht en wat moet ik meenemen?
en is het de bedoeling dat ik dan zo'n hele dag moet blijven of kan ik later komen en weg gaan als ik wil of het niet leuk vind?
ik hoor graag van u

vrgr
ps sorry dat ik het in deze bericht vraag maar weet ff niet waar ik het anders moet doen

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

Re: van jongs af aan al naturist

Bericht door Marc v G » 11 apr 2018, 14:45

Je kan een heel weekend komen, dan is het handig als je kampeerspullen als een tent, slaapmat en slaapzak meeneemt. Ook kan je een keer een (deel) van een dag komen. Die keus is helemaal aan jezelf. Neem dan alleen mee wat je die dag nodig denkt te hebben, zoals iets te drinken en/of eten.

Natuurlijk verplichten we niemand om tegen zijn of haar zin te blijven, het is vooral vrijheid blijheid. Laat wel van te voren weten als je wil komen, want we zijn niet altijd op de camping aanwezig. Als we weten dat je langs wil komen dan kunnen we daar rekening mee houden en aangeven welke momenten we niet aanwezig zijn.

Hopelijk tot ziens!
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: van jongs af aan al naturist

Bericht door Karin » 11 apr 2018, 19:38

Ik ben ook al niet Tuurontour, maar hier is eventueel een handige paklijst: https://wijzijnsanne.nl/forum/viewtopic ... 204#p33204

-verwijderd-

Re: van jongs af aan al naturist

Bericht door -verwijderd- » 12 apr 2018, 12:52

Karin schreef:
11 apr 2018, 19:38
Ik ben ook al niet Tuurontour, maar hier is eventueel een handige paklijst: https://wijzijnsanne.nl/forum/viewtopic ... 204#p33204
Bedankt Karin voor de link
wat ik wel apart vind aan het lijstje is dat er
Ondergoed
Sokken
Broeken
Shirts
Trui
Jas
tussen staat
dat voor een kampeer weekend waar we allemaal naakt zullen / moeten zijn.

-verwijderd-

Re: van jongs af aan al naturist

Bericht door -verwijderd- » 12 apr 2018, 12:55

Marc v G schreef:
11 apr 2018, 14:45
Je kan een heel weekend komen, dan is het handig als je kampeerspullen als een tent, slaapmat en slaapzak meeneemt. Ook kan je een keer een (deel) van een dag komen. Die keus is helemaal aan jezelf. Neem dan alleen mee wat je die dag nodig denkt te hebben, zoals iets te drinken en/of eten.

Natuurlijk verplichten we niemand om tegen zijn of haar zin te blijven, het is vooral vrijheid blijheid. Laat wel van te voren weten als je wil komen, want we zijn niet altijd op de camping aanwezig. Als we weten dat je langs wil komen dan kunnen we daar rekening mee houden en aangeven welke momenten we niet aanwezig zijn.

Hopelijk tot ziens!
dank je wel voor je uitleg
dus ff langs komen is niet handig
het kan dus niet als ik smorgens wakker word en denk he het weer is lekker ik ga naar het kampeerweekend dat ik er naar toe kom.
zijn er dus ook altijd activiteiten buiten de camping ?
maar doe je dat dan wel gekleed ?
en moet je bij de ingang gelijk alles uit doen ? of ga je eerst op je gemak een plekje zoeken en dan alles uit en dan je ding doen?

groetjes

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Re: van jongs af aan al naturist

Bericht door TuuronTour » 12 apr 2018, 18:57

Hallo wipneus,
- In de avonduren en op bewolkte dagen kan het dusdanig fris zijn dat mensen toch kleren willen aandoen. Dat kan natuurlijk per persoon verschillen, bij welke temperatuur ze dat doen ;)
- Nee je mag gewoon gekleed het terrein opkomen, het is normaal dat je pas bij je kampeerplek je uitkleedt. Op sommige terreinen is het de regel dat je wel gekleed naar de P gaat als je bv iets uit je auto wil halen of wat weggooien in de vuilcontainer. De P is vaak het enige deel van het terrein waar nog inkijk is vanaf de weg.
- Ja de meeste activiteiten zijn buiten de camping en zijn dus gekleed. Maar het komt soms voor dat alle activiteiten op de camping gedaan worden. Dat wordt dan duidelijk vermeld op het weekendprogramma.
- Spontaan op een weekend komen is niet verboden :). Maar dan is de kans wel groot dat je niemand tegenkomt omdat de groep net weg is naar een activiteit. Daarom is het altijd aan te raden het bij de organisatie van te voren aan te geven dat je (misschien) komt, zodat er niemand voor verrassingen komt te staan.

-verwijderd-

Re: van jongs af aan al naturist

Bericht door -verwijderd- » 13 apr 2018, 08:04

TuuronTour schreef:
12 apr 2018, 18:57
Hallo wipneus,
- In de avonduren en op bewolkte dagen kan het dusdanig fris zijn dat mensen toch kleren willen aandoen. Dat kan natuurlijk per persoon verschillen, bij welke temperatuur ze dat doen ;)
- Nee je mag gewoon gekleed het terrein opkomen, het is normaal dat je pas bij je kampeerplek je uitkleedt. Op sommige terreinen is het de regel dat je wel gekleed naar de P gaat als je bv iets uit je auto wil halen of wat weggooien in de vuilcontainer. De P is vaak het enige deel van het terrein waar nog inkijk is vanaf de weg.
- Ja de meeste activiteiten zijn buiten de camping en zijn dus gekleed. Maar het komt soms voor dat alle activiteiten op de camping gedaan worden. Dat wordt dan duidelijk vermeld op het weekendprogramma.
- Spontaan op een weekend komen is niet verboden :). Maar dan is de kans wel groot dat je niemand tegenkomt omdat de groep net weg is naar een activiteit. Daarom is het altijd aan te raden het bij de organisatie van te voren aan te geven dat je (misschien) komt, zodat er niemand voor verrassingen komt te staan.
Bedankt voor je antwoorden
tot zo ver is alles duidelijk
als ik langs wil komen zal ik het laten weten of ik neem de gok
groetjes

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: van jongs af aan al naturist

Bericht door Karin » 13 apr 2018, 12:05

wipneus schreef:
12 apr 2018, 12:52
Bedankt Karin voor de link
wat ik wel apart vind aan het lijstje is dat er
Ondergoed
Sokken
Broeken
Shirts
Trui
Jas
tussen staat
dat voor een kampeer weekend waar we allemaal naakt zullen / moeten zijn.
Ehm... jij denkt serieus dat je je bij de poort van de camping uitkleedt, en pas weer aankleedt als je weer naar huis gaat? In Nederland? Met ons klimaat? Reken maar dat je, zelfs in de zomer, 's avonds kleren aan gaat trekken (oké, toegeven, ik kan me in de afgelopen 13 jaar 2 weekenden herinneren dat het echt zó warm was dat we tot 's avonds laat naakt bleven, en zo de tent in doken).

Ook zijn er kampeerweekenden zat, waar je alleen naakt onder de douche staat of de sauna in gaat, omdat het verder gewoon te koud is. En naakt is nooit verplicht, dat moet nooit (behalve in het zwembad en de sauna) de één gaat veel eerder uit de kleren dan de ander omdat de één het nou eenmaal eerder koud heeft dan de ander.

Verder vinden activiteiten vaak buiten het terrein plaats, dus gekleed. En gaan mensen wel eens boodschappen doen. Of een stuk wandelen in de omgeving. Kan allemaal niet naakt.

Misschien moet jij je beeld van naturisme in Nederland een beetje bijstellen. :slightly_smiling_face:

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: van jongs af aan al naturist

Bericht door Karin » 13 apr 2018, 12:11

wipneus schreef:
13 apr 2018, 08:04
Bedankt voor je antwoorden
tot zo ver is alles duidelijk
als ik langs wil komen zal ik het laten weten of ik neem de gok
groetjes
Het is natuurlijk niet verboden, maar echt: laat het even weten, neem niet de gok. Je weet toch vast minstens een dag of twee van tevoren wel of je dat van plan bent? Het zou nogal zonde zijn als je een eind komt reizen, en dan tref je niemand op de camping. Of ze zijn er wel, maar gaan bijna weg met z'n allen, naar een activiteit waar je je voor op had moeten geven.

Als je even laat weten dat je wilt komen, kan er gekeken worden welke tijd handig is, en of je nog mee kan doen aan iets, als we dat van plan zijn.

Ook kan je nog wel op de dag zelf 's ochtends een mailtje sturen, maar de kans dat het dan op tijd gelezen wordt is een stuk kleiner. Veel mensen checken op de camping niet vaak hun mail.

-verwijderd-

Re: van jongs af aan al naturist

Bericht door -verwijderd- » 16 apr 2018, 08:06

Karin schreef:
13 apr 2018, 12:05
wipneus schreef:
12 apr 2018, 12:52
Bedankt Karin voor de link
wat ik wel apart vind aan het lijstje is dat er
Ondergoed
Sokken
Broeken
Shirts
Trui
Jas
tussen staat
dat voor een kampeer weekend waar we allemaal naakt zullen / moeten zijn.
Ehm... jij denkt serieus dat je je bij de poort van de camping uitkleedt, en pas weer aankleedt als je weer naar huis gaat? In Nederland? Met ons klimaat? Reken maar dat je, zelfs in de zomer, 's avonds kleren aan gaat trekken (oké, toegeven, ik kan me in de afgelopen 13 jaar 2 weekenden herinneren dat het echt zó warm was dat we tot 's avonds laat naakt bleven, en zo de tent in doken).

Ook zijn er kampeerweekenden zat, waar je alleen naakt onder de douche staat of de sauna in gaat, omdat het verder gewoon te koud is. En naakt is nooit verplicht, dat moet nooit (behalve in het zwembad en de sauna) de één gaat veel eerder uit de kleren dan de ander omdat de één het nou eenmaal eerder koud heeft dan de ander.

Verder vinden activiteiten vaak buiten het terrein plaats, dus gekleed. En gaan mensen wel eens boodschappen doen. Of een stuk wandelen in de omgeving. Kan allemaal niet naakt.

Misschien moet jij je beeld van naturisme in Nederland een beetje bijstellen. :slightly_smiling_face:
dank je wel voor je reactie
dit soort weekenden is voor mij nieuw
ik ben er nog nooit geweest en wist ook niet dat dit soort weekenden bestond.
ja ik ging er vanuit dat je als je je plek gevonden hebt je uitkleed en pas weer aankleed als je naar huis gaat. ( sorry hoor )
aangezien ik er vanuit gaat dat een nudisten weekend altijd naakt zijn betekend
en ik het nooit koud heb ging ik er dus vanuit dat dat zo de gang van zaken is.
mag ik vragen waarom er op zo'n weekend activiteiten buiten de camping plaats vinden?

mijn beeld van zo'n weekend is opzich nu al heel anders dan voor dit antwoord van je
vrgr

-verwijderd-

Re: van jongs af aan al naturist

Bericht door -verwijderd- » 16 apr 2018, 08:39

Karin schreef:
13 apr 2018, 12:11
wipneus schreef:
13 apr 2018, 08:04
Bedankt voor je antwoorden
tot zo ver is alles duidelijk
als ik langs wil komen zal ik het laten weten of ik neem de gok
groetjes
Het is natuurlijk niet verboden, maar echt: laat het even weten, neem niet de gok. Je weet toch vast minstens een dag of twee van tevoren wel of je dat van plan bent? Het zou nogal zonde zijn als je een eind komt reizen, en dan tref je niemand op de camping. Of ze zijn er wel, maar gaan bijna weg met z'n allen, naar een activiteit waar je je voor op had moeten geven.

Als je even laat weten dat je wilt komen, kan er gekeken worden welke tijd handig is, en of je nog mee kan doen aan iets, als we dat van plan zijn.

Ook kan je nog wel op de dag zelf 's ochtends een mailtje sturen, maar de kans dat het dan op tijd gelezen wordt is een stuk kleiner. Veel mensen checken op de camping niet vaak hun mail.
hoi
nee ik weet niet een dag of twee van te voren of ik zou willen komen.
ik heb een druk leven en kan niet van te voren zien / weten wanneer ik ergens heen kan of iets dergelijks
en als ik kom en de groep zou weg gaan naar een activiteit waar voor op gegeven moest worden dan zal er ook wel een aantal mensen zijn die niet mee willen en dus op de camping blijven
ik kijk wel en weet dat er het risico bestaat dat ik voor een gesloten deur kom
vrgr

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: van jongs af aan al naturist

Bericht door Karin » 17 apr 2018, 16:39

wipneus schreef:
16 apr 2018, 08:06
dank je wel voor je reactie
dit soort weekenden is voor mij nieuw
ik ben er nog nooit geweest en wist ook niet dat dit soort weekenden bestond.
ja ik ging er vanuit dat je als je je plek gevonden hebt je uitkleed en pas weer aankleed als je naar huis gaat. ( sorry hoor )
Het geeft niet, maar het is een beetje een running gag eigenlijk, binnen het naturisme in het algemeen, om mensen die 'nieuw' zijn te zeggen dat ze zich bij de poort uit moeten kleden en hun kleren in moeten leveren, en ze weer terug krijgen als ze weg gaan. Mensen kijken dan altijd even heel moeilijk, tot ze horen dat het een grapje is.
Ik wist dan weer niet dat er mensen waren die echt zo dachten. Van mijn kan dan weer sorry daarvoor. :slightly_smiling_face:

Vergelijk het met elke andere camping. Als het weer is voor zwemkleding, dan dragen mensen zwemkleding. Is het daar geen weer voor, dan trekken ze meer kleren aan. Alleen laten naturisten dan die zwemkleding weg, en heb je wel 'fanatiekelingen' die gewoon zo veel mogelijk bloot willen zijn, of die het nooit koud lijken te hebben (zo hebben wij Kees, als Kees kleren aan heeft, is het waarschijnlijk tegen het vriespunt aan).
wipneus schreef:
16 apr 2018, 08:06
aangezien ik er vanuit gaat dat een nudisten weekend altijd naakt zijn betekend
en ik het nooit koud heb ging ik er dus vanuit dat dat zo de gang van zaken is.
mag ik vragen waarom er op zo'n weekend activiteiten buiten de camping plaats vinden?
JAN (en SANNE) is een naturistenactiviteitenvereniging. We kamperen, plannen saunadagen en gaan soms in de winter in huisjes of een groepsaccomodatie. Dat kamperen is op naturistencampings, sauna natuurlijk nevernooitniet op badkledingdagen. Dat is dus het naturistische (lees: naakte) deel. Of in ieder geval waar je naakt kán.
De activiteiten, ook een kernpunt van de vereniging, vinden niet altijd op de camping plaats. Simpelweg omdat je wel een keer klaar bent met dingen die je op de camping kan doen. Dus organiseren we ook dingen van de camping af. En ja, dan moet je je aankleden.
Overigens hoef je daar niet aan mee te doen, dus als je op de camping wilt blijven, of wat anders wilt gaan doen, mag je dat helemaal zelf weten.
Behalve je vrij normaal en enigszins sociaal gedragen, moet er niks. :)
wipneus schreef:
16 apr 2018, 08:06
mijn beeld van zo'n weekend is opzich nu al heel anders dan voor dit antwoord van je
vrgr
Da's mooi. Want blijkbaar had je een verkeerd beeld, en je kan maar beter het juiste beeld hebben. :blush:
Nog meer vragen?
(misschien kunnen we dit beter afsplitsen van het originele onderwerp trouwens, maar dat terzijde)

-verwijderd-

Re: van jongs af aan al naturist

Bericht door -verwijderd- » 18 apr 2018, 08:39

Karin schreef:
17 apr 2018, 16:39
wipneus schreef:
16 apr 2018, 08:06
dank je wel voor je reactie
dit soort weekenden is voor mij nieuw
ik ben er nog nooit geweest en wist ook niet dat dit soort weekenden bestond.
ja ik ging er vanuit dat je als je je plek gevonden hebt je uitkleed en pas weer aankleed als je naar huis gaat. ( sorry hoor )
Het geeft niet, maar het is een beetje een running gag eigenlijk, binnen het naturisme in het algemeen, om mensen die 'nieuw' zijn te zeggen dat ze zich bij de poort uit moeten kleden en hun kleren in moeten leveren, en ze weer terug krijgen als ze weg gaan. Mensen kijken dan altijd even heel moeilijk, tot ze horen dat het een grapje is.
Ik wist dan weer niet dat er mensen waren die echt zo dachten. Van mijn kan dan weer sorry daarvoor. :slightly_smiling_face:

Vergelijk het met elke andere camping. Als het weer is voor zwemkleding, dan dragen mensen zwemkleding. Is het daar geen weer voor, dan trekken ze meer kleren aan. Alleen laten naturisten dan die zwemkleding weg, en heb je wel 'fanatiekelingen' die gewoon zo veel mogelijk bloot willen zijn, of die het nooit koud lijken te hebben (zo hebben wij Kees, als Kees kleren aan heeft, is het waarschijnlijk tegen het vriespunt aan).
wipneus schreef:
16 apr 2018, 08:06
aangezien ik er vanuit gaat dat een nudisten weekend altijd naakt zijn betekend
en ik het nooit koud heb ging ik er dus vanuit dat dat zo de gang van zaken is.
mag ik vragen waarom er op zo'n weekend activiteiten buiten de camping plaats vinden?
JAN (en SANNE) is een naturistenactiviteitenvereniging. We kamperen, plannen saunadagen en gaan soms in de winter in huisjes of een groepsaccomodatie. Dat kamperen is op naturistencampings, sauna natuurlijk nevernooitniet op badkledingdagen. Dat is dus het naturistische (lees: naakte) deel. Of in ieder geval waar je naakt kán.
De activiteiten, ook een kernpunt van de vereniging, vinden niet altijd op de camping plaats. Simpelweg omdat je wel een keer klaar bent met dingen die je op de camping kan doen. Dus organiseren we ook dingen van de camping af. En ja, dan moet je je aankleden.
Overigens hoef je daar niet aan mee te doen, dus als je op de camping wilt blijven, of wat anders wilt gaan doen, mag je dat helemaal zelf weten.
Behalve je vrij normaal en enigszins sociaal gedragen, moet er niks. :)
wipneus schreef:
16 apr 2018, 08:06
mijn beeld van zo'n weekend is opzich nu al heel anders dan voor dit antwoord van je
vrgr
Da's mooi. Want blijkbaar had je een verkeerd beeld, en je kan maar beter het juiste beeld hebben. :blush:
Nog meer vragen?
(misschien kunnen we dit beter afsplitsen van het originele onderwerp trouwens, maar dat terzijde)
bedankt voor je uitleg en verduidelijking en antwoorden
ik denk dat ik voor nu wel goed op de hoogte bent
als ik nog vragen mocht hebben zal ik ze je sturen

nathan
Berichten: 110
Lid geworden op: 03 mei 2014, 11:26

Re: van jongs af aan al naturist

Bericht door nathan » 06 mei 2018, 08:38

Welkom op het forum Liebeideoot!

Plaats reactie