nieuw

Altijd leuk om te weten wie wie is, dus stel je even voor!
Plaats reactie
Bailey
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2019, 19:21

nieuw

Bericht door Bailey » 20 jan 2019, 19:29

hallo, ik ben nieuw hier.
ben inmiddels 40 en er sinds ongeveer 2 jaar achter dat ik toch liever naakt ben dan gekleed.
als ik terug kijk vond ik het vroeger ook al fijn, maar omdat er zo geheimzinnig over wordt gedaan, deed ik het nooit.

eigenlijk nog wel on de onderzoeksfase, dit ook omdat ik het thuis wel spannend vind, straks wordt ik gezien. maar het gevoel om gewoon puur natuur te zijn vind ik fijn.

heb nu 1,5 jaar een vriend en hij vind het juist leuk dat ik het doe, hij zelf is er niet zo van. ja, soms smorgens een uurtje ofzo, maar daarna vindt hij kleding toch wel fijn.

wel lastig om mn draai erin te vinden, nu is het soms best fris en zomers heb ik niet om 20u de gordijnen al dicht.
nog zoekende dus.

adv80
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2018, 06:54

Re: nieuw

Bericht door adv80 » 21 jan 2019, 06:08

Kom er eens over meepraten op Telegram. Discussiëren over hoe anderen het aanpakken.

Je bent welkom.

https://t.me/joinchat/Fb__2hCCEGN03-LCd3GaXQ

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: nieuw

Bericht door Karin » 21 jan 2019, 11:27

Hoi Bailey,
Welkom op dit forum!

Als eerste wil ik even laten weten dat JAN en SANNE (de vereniging waarvan dit forum is) geen weet heeft van het bestaan van de Telegramgroep die adv80 noemt, laat staan wat daarin besproken wordt. Iedereen moet zelf weten waar hij/zij zich bij aansluit, maar mijn ervaring bij dit soort initiatieven over naturisme en/of nudisme is dat er nogal eens verkeerde types in zitten, die bij naturisme andere ideeen hebben. Ik zeg niet dat dat zo is bij deze groep, maar ik weet het dus simpelweg niet. Daarom meld ik het maar even.
Vooral als je een vrouw bent (geen idee of je dat bent), dan kunnen er nog wel eens kansloze sneue types 'op je willen duiken' omdat ze denken dat bloot automatisch ook seksueel is.

Zo.
Dat gezegd hebbende: om te beginnen moet je vooral doen wat je zelf prettig vindt. Er zijn mensen die graag zo veel mogelijk naakt zijn, ongeacht waar ze zijn (zolang het niet strafbaar is). Er zijn er ook die het vooral 'praktisch' houden, als in: buiten als het lekker warm is, of in de sauna, en die er de kachel in huis echt niet hoger voor gaan zetten. Je hebt de vakantienaturisten: alleen op vakantie. En nog wel meer. Niks is beter of slechter dan het ander, nogmaals, lekker doen wat je zelf wilt.
In je eigen huis moet je zeker doen wat je zelf wilt, en in Nederland mag je wettelijk gezien ook gewoon bloot in je eigen achtertuin zijn (als het maar niet vanaf de openbare weg te zien is). Genoeg mensen die niet willen dat de buren je zien, en dat is heel begrijpelijk. Dan kan je dus kiezen voor óf op dat plekje gaan zitten waar niemand je ziet, óf je tuin met afscherming en bomen zo inrichten dat niemand je ziet, óf dus niet bloot gaan in je eigen tuin.
Er zijn strandjes en verenigingsterreinen genoeg in Nederland waar je bloot kan, en je kan genieten van de zon op je lijf (als 'ie schijnt dan, het blijft toch Nederland).

Maar de vraag is denk ik vooral: wat wil je? wat zoek je? welke vragen kunnen we eventueel voor je beantwoorden?

adv80
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2018, 06:54

Re: nieuw

Bericht door adv80 » 21 jan 2019, 17:40

Kom eens bij ons kijken Karin. We hebben een heel strikt beleid. Al het seksuele krijgt meteen een ban voor altijd.

Echter snap ik jou punt volkomen. Helaas zijn er inderdaad online ook de verkeerde types, die het e.e.a. met elkaar verwarren.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: nieuw

Bericht door Karin » 22 jan 2019, 10:41

Dat is fijn om te lezen adv80. Maar nee, ik kom niet kijken. Totaal geen behoefte aan zo'n groepsapp.

Plaats reactie