Even Voorstellen

Altijd leuk om te weten wie wie is, dus stel je even voor!
Plaats reactie
Jeroen_hgv
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2019, 20:58

Even Voorstellen

Bericht door Jeroen_hgv » 20 jun 2019, 21:34

Hoi,

Mijn naam is jeroen, 35 jaar. Getrouwd, 4 kinderen.

Ik ben nieuw op dit forum en wil mij hierbij voorstellen.

Ik kom uit Hoogeveen (Drenthe) en ga regelmatig naar sauna Zwolle om daar rust te vinden. (Drukke baan en heel jong gezin).

De prachtige tuin bij sauna Zwolle heeft de nudist in mij losgemaakt. Heerlijk geen kleren, geen telefoon, geen prikkels. Naakte lichamen jong en oud vind ik ook rustgevend. Ik word er blij van! Ik bedoel het totaal niet sexueel, maar als ik het typ heb ik wel meteen de behoefte om dit te melden.

Ik hoop door met nudisten in contct te komen en ervaringen te delen dat ik me uiteindelijk niet telkens, zonder aanleiding, wil verdedigen. Herkennen mensen dit gevoel?

Ik heb maandag en dinsdag aanstaande 2 dagen geboekt bij SpaSereen (nabij Utrecht). Voor de opening van de sauna dinsdag wil ik naar het naaktstrand naast de sauna. Word mijn eerste naaktstrand bezoek. Iemand daar ervaring? Is dat een beetje een mooi en schaduwrijk strandje?

Groeten,
Jeroen

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: Even Voorstellen

Bericht door Eystaring » 21 jun 2019, 00:37

Welkom op het forum
Altijd gezellig nieuwe mensen leren kennen
Ik kom zelf ook uit het oosten wel iets lager (Doetinchem)

Ik ben niet beken met het strand in Utrecht maar hopelijk bevalt het je goed
Ben zelf ooit soort gelijk begonnen bij thermen busloo alleen dan anders om eerst sauna daarna naar het strand

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Even Voorstellen

Bericht door Karin » 21 jun 2019, 10:45

Welkom hier op het forum Jeroen!

Twee dagen Spa Sereen! Toe maar, heerlijk! Ik vind het één van de mooiste sauna's, maar kom er weinig omdat ik er nooit kortingen voor vind (ja, ik ben er zoeentje ;) ).
Bij Spa Sereen heb je 2 strandjes, één openbaar, en één van een vereniging. Op die openbare ben ik nooit geweest, wel op het verenigingsterrein (ik weet niet of je daar een NFN-pas voor nodig hebt). Daar was alles keurig netjes, nette grasvelden, ontspannen sfeer, veel mogelijkheden om de schaduw op te zoeken, want er zijn veel bomen en struiken. Het openbare strandje ken ik niet, zo vroeg in de ochtend zal het wel rustig zijn, denk ik. De sauna gaat vast om 10 of 11 uur open? Daarvoor gok ik dat er weinig mensen te vinden zullen zijn.
Jeroen_hgv schreef:
20 jun 2019, 21:34
Ik hoop door met nudisten in contct te komen en ervaringen te delen dat ik me uiteindelijk niet telkens, zonder aanleiding, wil verdedigen. Herkennen mensen dit gevoel?
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt, misschien kan je dat uitleggen?

Jeroen_hgv
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2019, 20:58

Re: Even Voorstellen

Bericht door Jeroen_hgv » 21 jun 2019, 11:55

Dank voor jullie reacties

@karin
Ik bedoel daarmee dat ik het gevoel heb, dat ik mij moet verdedigen als ik zeg dat ik nudist(ish) ben. Ik voel dat ik mij als man, die in zijn eentje naar een naaktstand gaat, meteen moet verdedigen omdat mensen denken dat mijn intenties van het bezoek anders zijn.

Ik vraag mij of of meer (mannen) dat hebben?

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Even Voorstellen

Bericht door Karin » 21 jun 2019, 13:32

Nou ben ik geen man (joh!), maar ik heb dat gevoel niet en nooit gehad. Wel eens reacties gekregen waaruit bleek dat de ander(en) er niet aan moesten denken, maar nooit het gevoel gehad dat ik mij daarom moest verdedigen. Het was meer iets van 'prima dat het jouw ding is, maar ik hoef niet zo nodig'.

Maar als mensen in jouw omgeving denken dat jouw naaktstrandbezoek seksuele intenties heeft, dan zegt dat óf dat ze niet weten wat er normaal gesproken op een naaktstrand gebeurt, óf ze kennen jou niet zo goed, óf het zegt meer over henzelf (dat dat hun reden zou zijn). Het zou ook kunnen dat jij je er drukker om maakt dan nodig is, en dat jij dénkt dat zij dat denken, maar dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Zo... is het nog te begrijpen? ;)

Maar ik ben ook benieuwd naar reacties van andere mannen hierop.

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Re: Even Voorstellen

Bericht door TuuronTour » 22 jun 2019, 16:10

Misschien heeft het er mee te maken dat het woord "nudist" hier meer negatief ontvangen wordt dan in het buitenland? In Nederland is er kennelijk onder zowel naturisten als niet-naturisten een zeker wantrouwen jegens mensen die zichzelf "nudist" noemen.

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: Even Voorstellen

Bericht door Eystaring » 22 jun 2019, 17:32

Ik heb wel gemerkt dat er in Nederland een hoop ophef wordt gemaakt over of je nudist of Naturist zegt en wat dat dan betekend

Voor mij gaat het er om dat ik als het weer het toe laat graag bloot men en dus naar nudisten terreinen of naaktstranden ga
Het heeft voor mij niets te maken met gezonde en respect voor de natuur en al dat soort dingen.

Voor sommige betekend dat dat ik geen Naturist mag zeggen andere vinden dat ik het gewoon helemaal verkeert doe.
Prima hoor maar ik geniet van mijn leven op mijn manier

Steven
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mar 2019, 08:47

Re: Even Voorstellen

Bericht door Steven » 25 jun 2019, 08:37

He Jeroen welkom. En kan me je gevoel wel begrijpen. Ik zou zeggen welkom als je een keer in de buurt van den haag bent om naar het strand te gaan. Ik ga vaak naar kijkduin of scheveningen. Het is een leuk en gemixt publiek. Verder zijn naturisten campings en terreinen echt heel fijn. Ik heb daar veel respect, openheid ervaren. Zowel in NL als daar buiten. Mijn vrouw en ik genieten daar enorm van.

Jeroen_hgv
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2019, 20:58

Re: Even Voorstellen

Bericht door Jeroen_hgv » 26 jun 2019, 22:47

Bedankt voor alle reacties!!

Ik ben gisteravond terug gekomen van 2 dagen spa sereen. Prachtige sauna!

Ik ben ook naar het naturistenstrand geweest wat er naast ligt. En ik heb 2 belangrijke inzichten gekregen.

1. Als ik in de omgeving van mijn woonplaats zoek dan zijn Zwolle en Meppel de 2 dichtstbijzijnde strandjes. Onbewaakte plekken met in de recensies redelijk wat opmerkingen over "vieze" mannetjes.

Een strand zoals de maarsseveense plassen met een betaalde entree is zo anders. Heel veel gezinnen. Zo een mooie diverse groep mensen. (Minnus de overlast gevende hangjongeren).

Ik ben echter niet de grootste fan van kamperen, en na een luxe Spa Sereen ervaring, voelde het wel alsof ik van een luxe resort op de camping terecht kwam. Van een luxe lunch in de spa, naar een bakje friet op het strand. Niets mis mee, ik kan van beide genieten, maar contrast was net iets te groot. Ik ga dit jaar zeker nog een ander naturisten plek bezoeken om het nogmaals te proberen, maar dan niet met een luxe spa vooraf

Mijn 2de inzicht komt van de reacties. Ik had nooit over het verschil tussen nudisten en naturisten nagedacht. Maar door het naturistme te noemen krijgt het voor mij ook veel natuurlijkere en minder beladen naam.

Nogmaals bedankt allemaal!

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: Even Voorstellen

Bericht door Eystaring » 27 jun 2019, 22:06

Ik weet niet hoever busloo bij jou uit de buurt is

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Even Voorstellen

Bericht door Karin » 29 jun 2019, 11:58

Fijn dat je zo genoten hebt! En ook leuk om te lezen dat het betaalde deel naaktstrand zo bevallen is.
Het naturistenstrand van Bussloo is eigenlijk ook mijn favoriet, daar tref je ook veel gezinnen, en eigenlijk van alles wat. Er is ook sanitair, speelobjecten voor de kinderen en bij mooi weer ook horeca, En parkeren naast het strand, niet nog b.v. 300 meter sjokken met je spullen voor je er bent.

Plaats reactie