Maarten 33 jaar

Altijd leuk om te weten wie wie is, dus stel je even voor!
Plaats reactie
Maarten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2020, 12:57

Maarten 33 jaar

Bericht door Maarten » 16 jul 2020, 23:14

Hallo allemaal, mijn naam is Maarten en ik ben 33 jaar. Ik ben momenteel vrij nieuw hier, maar het naturisme is mij zeker niet vreemd. Zo rond 2012 kwam ik als het ware ‘uit de kast’ en trok de stoute schoenen aan. Ik benaderde de NFN-jongeren (toen nog JNFN) en vroeg of ik eens een keertje mee mocht naar een weekend. Een hele stap voor mij, want ik ben niet met naturisme opgegroeid. Ik heb het helemaal zelf ontdekt en begon er op m’n kamer mee, zonder dat iemand mij zag. Ik vond het gewoon fijn om bloot te zijn en wilde dit ook buiten mijn slaapkamer ervaren. En juist met leeftijdsgenoten, dat maakte de drempel natuurlijk lager. En zo geschiedde. Het duurde zelfs nog een paar jaar voordat ik het thuis durfde te vertellen.

Nu denk ik, het was de beste beslissing in m’n leven. Het heeft me veel gebracht en ik ben er veel meer opener en ontspannender door geworden. Het leven is sowieso fijn als je naakt kunt zijn, ook thuis bijvoorbeeld. Soms vraag ik mij af of thuis naakt zijn ook naturisme mag heten. Hoe dan ook heb ik geleerd dat iedereen het anders noemt en er een andere draai aan geeft. Het is ok, zolang je er zelf tevreden mee bent en er anderen niet mee in de weg zit.

Na 2012 ben ik af en toe met de jongeren op pad geweest en zelfs één keer mee helemaal naar Frankrijk. Dat was nogal wat, het was zalig in ieder geval. Later heb ik ook via via andere mensen ontmoet en leerde het wereldje en de plekken steeds beter kennen. Ik ben voor mijn gevoel al op veel naturistenterreinen geweest. Ostana, Gravingen, Maarsseveense plassen, de HLB, Chamavi, zelfs op het Zweedse Paradiset en ga zo maar door. Ook enkele sauna’s heb ik meer dan eens bezocht.

Het liefst zou ik altijd bloot zijn, maar dat gaat helaas niet. Het zou op z’n minst al fijn zijn als het wat minder taboe zou zijn. In Nederland hebben we het wel goed, begrijp me niet verkeerd, ik heb niks te klagen. Of misschien ligt het in m’n karakter dat ik wat verlegen of voorzichtig ben. Over het algemeen doe ik er altijd veel aan dat mensen geen last van mij hebben. Als ik thuis naakt ben (ik woon op één hoog), spiek ik altijd even naar de overkant of niemand mij kan zien. Soms denk ik ‘ach, laat gaan’, maar dat is soms best lastig. Ik zou me niet teveel van anderen moeten aantrekken. Bloot zijn is natuurlijk en iedereen doet het weleens. En wat zou ik me schamen? Toch ben ik evengoed voorzichtig en voorkom ik liever dan genees.

Naturisme is waanzinnig en ik koester het. En ik deel het ontzettend graag met gelijkgestemden. Leuk dat er hier een forum is, ik blijf zeker nog even plakken.

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: Maarten 33 jaar

Bericht door Eystaring » 17 jul 2020, 12:47

Welkom op.het forum en wie,weet tot ziens op een weekend

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Maarten 33 jaar

Bericht door Karin » 17 jul 2020, 15:36

Welkom hier op het forum Maarten!
Ondanks het Corona-gedoe hebben we toch nog een aantal kampeerweekenden en dit jaar. Check de agenda eens, en misschien zien we je binnenkort ergens?

Plaats reactie