Even voorstellen, lidmaatschap aangevraagd

Altijd leuk om te weten wie wie is, dus stel je even voor!
Plaats reactie
mindfulnudist
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 okt 2020, 14:06

Even voorstellen, lidmaatschap aangevraagd

Bericht door mindfulnudist » 09 okt 2020, 15:01

Onderstaande "Stel je eens voor" heb ik even van het naturisten-forum afgehaald omdat ik me eerst daar en toen hier had ingeschreven.

Vergeef me mijn luiheid door de copy & paste in dit forum :) Toevoeging is nog dat ik een man van 42 ben.

Uit de nickname valt dat niet op te maken ;)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Even een kort berichtje na mijn inschrijving zojuist om me voor te stellen aan de mensen die hier actief zijn. Ik heb even kort het forum doorgeklikt om te kijken waar ik nu precies terecht ben gekomen. Je weet maar nooit, heb ik de afgelopen maanden geleerd :D

Ik ben een nieuwe naturist uit het Zuiden van het land. Na een turbulente tijd (ongeluk/revalidatie), nasleep daarvan en eindigen van een lange relatie, kreeg ik de laatste jaren wat meer tijd om wat meer met mezelf bezig te zijn.

Even niet vastzitten in een patroon van een relatie met bepaalde verwachtingen en door de intensiteit van een ongeluk ook ver teruggeworpen op de diepere vragen over mezelf en mijn historie. Wie ben ik, wat wil ik, hoe ben ik gevormd en welke echo's uit het verleden houden mij nu tegen om de dingen die ik voel na te streven. Soms kan een diepe kras mooie zaken in gang zetten als het om zelfontplooiing gaat.

Deze zomer was ik lekker alleen op vakantie in de buurt van Arhem en bezocht ik een textielstrandje bij Rheden. Op de weg ernaartoe had ik het naaktstrandje bij Rhederlaag gezien. Die avond, tijdens mijn dagelijkse meditatie, werd ik een beetje overvallen door wat beelden uit het verleden tesamen met een diep gevoelde wens om de dag erna dat naaktstrandje te bezoeken. Die gevoelde wens stuitte duidelijk op mijn verleden, mijn opvoeding en wat slechte ervaringen. Het mooie van meditatie is (soms) dat de dingen zich zo kristalhelder aandienen, de puzzel wordt ineens gelegd zonder dat je (bewust) veel tijd hebt besteed aan de stukjes. Het proces speelt zich duidelijk af -> Een diepe wens stuit op afkeuring uit het verleden (opvoeding, ervaringen) en het hoofd begint de ene na de andere gedachten eruit te gooien om de wens af te remmen of af te keuren.

Voor mij is dat vaak een teken dat verder te onderzoeken of gewoon aan te gaan. De geest met al haar gedachten probeer vaak de toekomst zo in te richten zodat alles voorspelbaar is. En dat is vaak op het pad blijven wat al zo lang bewandeld is.

Ik had me een beetje ingelezen en las 101 "man alleen" verhalen wat die getriggerde weerstand ook weer een beetje voedde.

Nou ik de dag erna dus naar Rhederlaag. Hart kloppend in mijn keel, auto geparkeerd na de slagbomen. Ik loop richting het toiletgebouw en maak een praatje met iemand die er ook al vroeg was. Ik vraag hem waar je je normaal uitkleed en de man antwoord heel vriendelijk, waar jij wil jonge, dat maakt hier allemaal niks uit :)

Dus ik lopend naar mijn plekje. Ik kleed me uit en spring in het water en voel een diep gevoel van bevrijding. Een soort van thuiskomen. Voor mij een onbeschrijfelijk mooi moment met een brede glimlach op mijn gezicht.

Ondertussen ben ik enkele keren naar Isabellegriend geweest en ook nog een paar maal terug naar Rhederlaag en iedere keer wanneer mijn kleren uitgaan voel ik dat heel veel gedachten irrelevant worden. Ik voel me zo mezelf, zonder rol, gewoon mens. Naakt onder de naakten en onder de zon. Op internet zie ik veel verhalen over mannen de jagen, ik zie de types in mijn ooghoek wel maar ik ben er niet mee bezig. Het gaat op internet ook vaak over sex maar merk in mijn hele lichaam en geest dat het daar volstrekt niet over gaat. Ook merk ik dat ik veel minder dan gedacht bezig ben met wat andere mensen denken en ben ik ook veel minder op andere mensen gericht. Moeilijk onder woorden te brengen. Met klere aan lijkt dat veel meer te zijn. Ik heb het idee dat ik veel meer mezelf ben, zonder rol, ik hoef niemand te zijn behalve mezelf. Anyways...laat ik het niet te lang en beschouwend maken. Tis een gevoel :lol:

Op de world cleanup day ben ik gaan opruimen in de buurt van Isabellagriend samen met het bestuur van stichting naturisme Isabellagriend en het is mooi te zien dat er mensen zijn die hetzelfde als ik voelen. Dat klinkt vrij bizar voor de mensen die langer in deze wereld meelopen. Maar het internet lezende krijg ik soms het idee dat alles 1 grote swingboel geworden is. Ik hoop me volgend seizoen een beetje op vrijwillige basis in te kunnen zetten voor dat gebied. Zeer mooie omgeving maar door de ligging helaas ook aantrekkelijk voor de sprinkhanen.

Dus voor mij was dit jaar, onder andere, een soort van thuiskomen in naturisme en het meer omarmen van mezelf. En daarbij ook nog mooi wat gewicht uit het verleden overboord gegooid. Ik ben door deze paar ervaringen enorm gegroeid en heb iets voor mezelf ontdekt wat er waarschijnlijk altijd al was maar wat ik te lang genegeerd heb.

Nou lekker kort :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MvdW1986
Vriend(in) van JAN
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 mei 2020, 14:44

Re: Even voorstellen, lidmaatschap aangevraagd

Bericht door MvdW1986 » 10 okt 2020, 10:56

Als dit de korte versie is.... 🙄

Welkom in ieder geval! En wellicht een keer tot ziens op een van de weekenden volgend jaar.

mindfulnudist
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 okt 2020, 14:06

Re: Even voorstellen, lidmaatschap aangevraagd

Bericht door mindfulnudist » 10 okt 2020, 16:04

MvdW1986 schreef:
10 okt 2020, 10:56
Als dit de korte versie is.... 🙄

Welkom in ieder geval! En wellicht een keer tot ziens op een van de weekenden volgend jaar.
Bedankt voor je welkom!

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Even voorstellen, lidmaatschap aangevraagd

Bericht door Karin » 13 okt 2020, 12:54

Welkom op het forum van JAN! :-)

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: Even voorstellen, lidmaatschap aangevraagd

Bericht door Eystaring » 13 okt 2020, 19:57

Rhedenlaag is inderdaad een mooi strandje
Welkomen wie weet totop1 van de weekenden

mindfulnudist
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 okt 2020, 14:06

Re: Even voorstellen, lidmaatschap aangevraagd

Bericht door mindfulnudist » 14 okt 2020, 07:50

Ook hier bedankt voor je welkom Karin en Eystaring.

Heb lidmaatschap vorige week aangevraagd maar nog niets gehoord. Was aan het twijfelen om zaterdag meet gaan naar de saunadag maar zie niet dat deze sowieso niet doorgaat. Maar beter ook denk ik.

nathan
Berichten: 110
Lid geworden op: 03 mei 2014, 11:26

Re: Even voorstellen, lidmaatschap aangevraagd

Bericht door nathan » 19 okt 2020, 12:12

Hoi Mindfulnudist,

Diepe buiging voor hoe je je proces beschrijft. Het lijkt makkelijk maar om tot delen over te gaan vraagt wel wat kracht. Mooi hoe je dat deed.
Er zijn facebookgroepen waar de oppervlakkigheid zege viert en mensen echt heel banaal zijn, dus dat je stelt dat het 1 grote swingpartij lijkt, dat kan ik zeker begrijpen.
Mooi hoe je je vertrouwen naar de Janner uit. We zijn heel verschillend maar toch wel gelijkgestemd misschien, anders bestonden we niet.
Ik heb ook het gevoel dat 'rollen' of bepaald gedrag van me af vielen toen ik uit de kleren gaan me eigen maakte in de zomer.
Fijn dat je goede afstemming ervaart daar in Armhem eo. bij hen.
Mooi dat je jezelf met zachtheid en liefde hebt kunnen omarmen. :)

Wil je al je anoniemiteit los laten, ? mindfulnudist is wel abstract.
Je kan dit ook op een samenkomst doen en daarbij de verassing: dégene met een mooie beschrijving van zichzelf die het kort wilde doen en toch heel openopenhartig overzichzelf vertellen kon..welkom

Nathan

mindfulnudist
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 okt 2020, 14:06

Re: Even voorstellen, lidmaatschap aangevraagd

Bericht door mindfulnudist » 19 okt 2020, 20:20

Bedankt voor je uigebreide en mooie reactie Nathan. Erg fijn welkom hier op het forum.

De naam is Bart 🤫 Mocht ik me aansluiten bij bv saunabezoek, weekend activiteit of andere activiteiten dan stuur ik de mensen die gaan wel een linkje naar linkedin profiel om het wat minder anoniem te maken. Dat is wel zo prettig denk ik. Had me willen aansluiten bij Spasense maar die ging door omstandigheden niet door.

Gebruikersavatar
JohnR
Vriend(in) van JAN
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 aug 2016, 15:19

Re: Even voorstellen, lidmaatschap aangevraagd

Bericht door JohnR » 08 nov 2020, 14:01

Hoi Bart,
Er is ook een besloten Facebookgroep. De link en hoe je hier kunt komen vind je via http://wijzijnsanne.nl/forum/viewtopic. ... 08b408266f

mindfulnudist
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 okt 2020, 14:06

Re: Even voorstellen, lidmaatschap aangevraagd

Bericht door mindfulnudist » 17 nov 2020, 13:31

JohnR schreef:
08 nov 2020, 14:01
Hoi Bart,
Er is ook een besloten Facebookgroep. De link en hoe je hier kunt komen vind je via http://wijzijnsanne.nl/forum/viewtopic. ... 08b408266f
Joa, had ik gezien. Ik ben echter geen actief gebruiker van facebook. Heb een zo goed als leeg profiel omdat ik wel, na veel aandringen van wat mensen, een facebook pagina nodig had voor m'n meetup groep evenementen. Dus qua opheffen van mijn anonimiteit heeft daar niemand iets aan :)

Maar zoals gezegd. Zodra ik afspreek of meedoe aan een activiteit stuur ik mijn linkedin profieltje door zodat mensen weten wie ik ben. Ben wel als lid ingeschreven en dat is natuurlijk niet gedaan met een alias ;)

Ik heb Karin hier en op het naturisten forum trouwens een berichtje gestuurd. Zag namelijk dat ik als niet lid alle leden van die Facebook groep kan zien. Weet niet of dat de bedoeling is.

Plaats reactie