JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Op stap met JAN!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Activiteiten Commissie JAN
Vriend(in) van JAN
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 aug 2007, 10:27

JAN JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Activiteiten Commissie JAN » 06 jun 2019, 13:02

Wanneer:
Vrijdag 9 aug t/m zondag 11 aug 2019

Wat?
Kamperen met JAN op Mens en Natuur Markeplaat te Zevenbergen

Vertel!
Na een tijd geen JAN-weekend vonden het weer tijd om er een te houden. Niet zo ver van Breda ligt in het westelijk Brabant een prachtige naturisten camping Markeplaat, waar verschillende keren al hebben genoten van kamperen. Je kunt er in de zwemvijver je dagelijkse portie beweging halen als je een waterrat bent. En anders natuurlijk net zo goed. Jona en GenN zijn van harte welkom. We hopen gezien de ligging de Jona- zuiderburen terug te zien.
ER IS DE UNIEKE SITUATIE DAT VUUR MAKEN MAG. We hebben bakkersgerij gereed zodat je s avonds zaterdag lekker zelf een broodje aan een stok kunt bakken. Voor zoet en hartige vulling wordt gezorgd, dus daar hoef je al niet meer aan te denken. Klinkt dat niet aantrekkelijk? Deze activiteit kost nada niets. De andere activiteit (zie onder ‘wat gaan we doen’) netzogoed als je op zegt dat te komen. ;) :relaxed:
BESLOTEN IS OM ZATERDAGAVOND OP HET KAMPVUUR TE KOKEN. Zoals je he gewend bent is eten tegen de kostprijs. Dit is een nog sensationeler weekend dan je had ingeschat tot dusver!

Adres Terrein:
Markeplaat Mens en Natuur
Markdijk 2, 4761 PX Zevenbergen
https://www.mensennatuur.nl/

Wat gaan we doen:
Op zaterdag of zondag gaan we naar Natuurmonumenten in Tiengemeten, een eiland. Het Beijerland is een stukje unieke natuur. We zitten hier op een puntje van drie proviencies: op de eerste plaats Zuid-Holland want daar is de activiteit. Maar evenwat zuidelijk Noord-Brabant en evenwat oostelijk Gelderland. We gaan de natuur in en ontdekken dat een eiland maar enkele bewoners heeft: er staan maar 5 huizen. Maar des te meer plek is er voor de bever. Sinds 1988 is de bever weer terug in Nederland. Ooit was hij uitgestorven geweest.
Natuurmonumenten heeft er een bezoekerscentrum. U vaart met een pontje de hele dag op het hele uur tussen Nieuwendijk en Tiengemeten (het eiland) tot 19 uur.
We willen je de keuze laten of je de beverroute wandelt van 3,5 km of de bomenroute van 11 km. Uiteraard willen deze inspanning belonen met koffie/thee en iets lekkers.
Wil je meer weten, bijvoorbeeld of je een fiets gratis mee kan nemen ( ja dat mag) kijk op de website https://www.natuurmonumenten.nl/bezoeke ... iengemeten


Kosten:
De kosten voor het verblijf op Markeplaat zijn 12 euro per nacht per persoon incl electra.
Er kan alleen een gepind worden. Je laat een ingevuld formulier achter met toestemming de kampeerkosten te laten afschrijven. Dat is de makkelijkste manier.

De activiteit varen+ wandelen + koffie/thee is gratis voor leden en 6 euro voor niet-leden. Eveneens als de deadline vroegboekkorting is het opgeven voor deze activiteit om gratis mee te doen mogelijk tot en met 29 juli !!
Voor deze activiteit kun je je ook later aanmelden dan 29 juli vermits je zelf betaald.

Voor de gezamenlijke avondmaaltijden betaal je de kostprijs.
Ontbijt- en lunchspullen, drinken, snacks en snaaigoed mag je zelf regelen.


Vroegboekkorting:
Als je je uiterlijk 29 juli 2019 aanmeldt krijg je 5 euro korting op dit weekend! (geldt alleen voor leden)

Aanmelden:
Aanmelden doe je door een mailtje te sturen naar dit e-mail adres; mensennatuur@wijzijnjan.nl

Geef daarin aan:
  1. Dat het om dit weekend gaat (graag in het onderwerp van het mailtje)
  2. Je naam,
  3. Je forumnaam (hiermee kom je in het aanmeldlijstje te staan, tenzij je aangeeft dat het wat anders moet zijn),
  4. Of je lid bent van JAN of van SANNE. Bij geen van beiden: heb je een NFN-pas?,
  5. Je mobiele nummer (zodat we je kunnen bereiken als we wachten met eten of zo),
  6. Wanneer je denkt aan te komen (en als je niet het hele weekend komt, wanneer je weer vertrekt),
  7. Of je vrijdag mee wilt eten rond 18.30 uur (tegen kostprijs),
  8. Of je met een tent, caravan, camper of vouwwagen komt, stroom is sowieso inbegrepen,
  9. Of je deelneemt aan de activiteit en welke dag je voorkeur heeft.


NB: De verstrekte gegevens worden na afloop verwijderd conform de privacy-wetgeving

Contactpersonen/organisatoren:
Nathan en job, te bereiken via mensennatuur@wijzijnjan.nl

Aangemeld zijn al:
  • Job :slightly_smiling_face: :upside_down_face: :slightly_smiling_face: in overleg 20 km
  • Nathan :slightly_smiling_face: :upside_down_face: :slightly_smiling_face: in overleg 20 km
  • Kees - :slightly_smiling_face: lang
  • Falco :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face:
  • Ellen :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face:
  • Twan?
  • Duco - :slightly_smiling_face: lang

:slightly_smiling_face: Doet mee met de boottocht
:slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: Doet mee met de korte wandeling (3,5)
:slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: Doet de lange wandeling (11 km)
:slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: Doet de XXL wandeling met geo-cache olv Ellen
Laatst gewijzigd door Activiteiten Commissie JAN op 30 jul 2019, 19:52, 16 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bas Hollander
Vriend(in) van JAN
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 mar 2018, 14:04

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Bas Hollander » 08 jun 2019, 14:02

Ik moet nog even een zomerplanning gaan maken. Maar ik wil wel graag mee.

Job
Vriend(in) van JAN
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 nov 2016, 21:18

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Job » 14 jun 2019, 12:46

Bas Hollander schreef:
08 jun 2019, 14:02
Ik moet nog even een zomerplanning gaan maken. Maar ik wil wel graag mee.
Gezellig Bas als je er ook bij bent. Doe ff een mailtje dan dan zetten we je op de lijst :-)
Groet, Job

Marc1988
Vriend(in) van JAN
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2016, 10:49

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Marc1988 » 09 jul 2019, 13:27

Ik heb zojuist de website van de camping bekeken maar er valt bijna niks te doen, er is alleen een zwemvijver en een tafeltennistafel. De activiteiten spreken mij helaas ook niet erg aan. 11 kilometer gekleed lopen is niet echt mijn ding.

Ellen
Vriend(in) van JAN
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 mar 2018, 13:00

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Ellen » 09 jul 2019, 15:50

Hey Nathan en Job,
Is er ook een kampeer tarief voor als je met zn 2en in een camper of tent slaapt? Of is dit voor zn tweetjes gewoon €24 per nacht?

Groetjes,
Ellen

Ellen
Vriend(in) van JAN
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 mar 2018, 13:00

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Ellen » 10 jul 2019, 07:20

Ik heb vrij gevraagd voor de weekend.
Nu afwachten of dit lukt.

Leuke activiteit! Zag ook online dat bij tiengemeten zeearenden zitten.

Groetjes
Ellen

nathan
Berichten: 110
Lid geworden op: 03 mei 2014, 11:26

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door nathan » 10 jul 2019, 11:42

Ellen schreef:
09 jul 2019, 15:50
Hey Nathan en Job,
Is er ook een kampeer tarief voor als je met zn 2en in een camper of tent slaapt? Of is dit voor zn tweetjes gewoon €24 per nacht?

Groetjes,
Ellen
Hoi Ellen,
Helaas is het per persoon, of je met caravan, camper of twee tenten komt op hun terrein. Ik zie de elektra erbij inbegrepen staan, dat maakt het al met al nog redelijk.
Je zou kunnen vragen of, als je vrijdag komt en in dat geval al goed wat aan ze betaald, de tweede persoon als kind gerekend mag worden omdat we Janners zijn. Maar dat zou ik zelf vragen als ik jou was. Kijkt me beter dat ik dat niet zelf vraag.

Ellen
Vriend(in) van JAN
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 mar 2018, 13:00

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Ellen » 10 jul 2019, 21:57

nathan schreef:
10 jul 2019, 11:42
Ellen schreef:
09 jul 2019, 15:50
Hey Nathan en Job,
Is er ook een kampeer tarief voor als je met zn 2en in een camper of tent slaapt? Of is dit voor zn tweetjes gewoon €24 per nacht?

Groetjes,
Ellen
Hoi Ellen,
Helaas is het per persoon, of je met caravan, camper of twee tenten komt op hun terrein. Ik zie de elektra erbij inbegrepen staan, dat maakt het al met al nog redelijk.
Je zou kunnen vragen of, als je vrijdag komt en in dat geval al goed wat aan ze betaald, de tweede persoon als kind gerekend mag worden omdat we Janners zijn. Maar dat zou ik zelf vragen als ik jou was. Kijkt me beter dat ik dat niet zelf vraag.
Komt goed!
Ik heb ons aangemeld voor het weekend.
Hoop dat het mailtje goed is aangekomen.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Karin » 11 jul 2019, 11:49

Lijkt me een mooie wandeling door een prachtig stukje natuur! Jammer de bammer dat ik niet een paar jaar later geboren ben. ;) Overigens vond ik Markeplaat ook een erg mooi terrein, prachtige zwemplas, 's avonds lekker rond het kampvuur, en je kunt op het terrein ook best een aardige wandeling maken zonder je aan te hoeven kleden.
Veel plezier vast!

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Karin » 29 jul 2019, 18:52

Laatste dag om aan te melden mét vroegboekkorting en gratis activiteit!

Rutger
Vriend(in) van JAN
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2019, 18:08

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Rutger » 29 jul 2019, 19:34

Ik ben nog aan het twijfelen wegens OV en gebrek aan kampeerspullen van de lijst 😒

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Eystaring » 29 jul 2019, 21:53

Misschien kunnen je mede kampeerders uitkomst bieden met wat je te kort komt

Mooie opkomst deze keer

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Karin » 30 jul 2019, 10:01

@Rutger: je hoeft niet alles mee te nemen van die kampeerlijst hier hoor, dat is een hele uitgebreide lijst waar je uit kan halen wat voor jou nuttig is.
Verder zijn er veel mensen die spullen dubbel hebben (tot tenten aan toe), dus wat Eystaring al schrijft, als je iets niet hebt wat je wel nodig denkt te hebben, geef het even aan en wellicht is er in no-time een oplossing.

Rutger
Vriend(in) van JAN
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2019, 18:08

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Rutger » 30 jul 2019, 12:39

Ik mis de brander en campingkookset, het luchtbed (wel aan te komen) en het vertrouwen dat de tent nog waterdicht is ;) Maar het belangrijkste is vooral het vervoer van dat alles.
En de uitbreiding van 11 naar 20 km wandelen vind ik een tikje ver. Als het nu 30-40 km hardlopen is, hou ik het beter vol.

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Eystaring » 30 jul 2019, 12:43

Kookset is makkelijk op te lossen gewoon meedoen aan de gezamelijke maaltijd😀

Ellen
Vriend(in) van JAN
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 mar 2018, 13:00

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Ellen » 31 jul 2019, 13:07

En Rutger,
Je kunt ook de korte wandeling of de wandeling van 11 km doen.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Karin » 31 jul 2019, 14:48

Rutger schreef:
30 jul 2019, 12:39
Maar het belangrijkste is vooral het vervoer van dat alles.
Ik weet niet exact waar iedereen woont die mee gaat, maar als er niet iemand in je buurt kan komen om samen te rijden, is wellicht per ov in de buurt van het terrein komen een optie, zodat iemand je daar op kan pikken?
Wordt wel minimaal inpakken dan, maar er zijn meer mensen die dat regelmatig voor elkaar krijgen.

Ellen
Vriend(in) van JAN
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 mar 2018, 13:00

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Ellen » 01 aug 2019, 09:02

@ Rutger: de NS zone taxi zou je misschien ook een uitkomst kunnen bieden als niemand je op kan halen (als je bijv net op het tijdstip aan wil komen als de meeste met een activiteit bezig zijn)

Maar waar moet je uberhaupt vandaan komen?
Je kunt het ook altijd op dit forum vragen, JAN en SANNE leden komen uit heel het land.

Over je mogelijk niet waterdichte tent:
Helaas heb ik geen tent voor je te leen.

Maar durf te vragen.....misschien 1 van de andere.

Job
Vriend(in) van JAN
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 nov 2016, 21:18

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Job » 01 aug 2019, 13:07

Marc1988 schreef:
09 jul 2019, 13:27
Ik heb zojuist de website van de camping bekeken maar er valt bijna niks te doen, er is alleen een zwemvijver en een tafeltennistafel. De activiteiten spreken mij helaas ook niet erg aan. 11 kilometer gekleed lopen is niet echt mijn ding.
De camping is gelegen op een stuk van natuurbeheer. Dit houd in dat je er prachtig naakt kunt lopen langs de rivier, om de vijver en door een bos. Het is echt de mooite waard. We gaan zaterdagavond kampvuur koken dus dat kan ook zonder textiel gedaan worden. Al met al een prachtig weekend in de natuur en grotendeels naakt. Je kunt natuurlijk ook zaterdag einde van de middag komen en vanaf dan meedoen met de (camping activiteiten)
Groet, Job

Job
Vriend(in) van JAN
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 nov 2016, 21:18

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Job » 01 aug 2019, 13:42

Rutger schreef:
29 jul 2019, 19:34
Ik ben nog aan het twijfelen wegens OV en gebrek aan kampeerspullen van de lijst 😒
Kookspullen zijn inderdaad niet echt nodig als je met de groep mee eet. Des al niet te min zou je mijn camper-keuken kunnen gebruiken als het nodig is. Ik heb ook nog wel een extra slaapzak voor je. Een tent en matje is momenteel wat lastig doordat ik al onderweg ben en gelijk aankom op de camping van mijn reis. Als je verder je tandenborstel meeneemt wat, ontbijt en tussendoortjes ben je al een heel eind :-)

Laat even weten (mag ook via de mail naar mensennatuur@wijzijnjan.nl) wat je nodig hebt en hoe laat je waar denk aan te komen met de OV. Dan kunnen we meedenken en oplossingen voorstellen.
Groet, Job

Rutger
Vriend(in) van JAN
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2019, 18:08

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Rutger » 05 aug 2019, 19:14

Helaas wil het thuisfront niet meer dat ik dat weekend wegga, dat krijg je van treuzelen met beslissen :( Veel plezier allemaal en hopelijk tot een van de saunadagen of een kampeerweekend volgend jaar.

Als er nog een bodypaint of naked run op het programma komt, hou ik me aanbevolen.

Ellen
Vriend(in) van JAN
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 mar 2018, 13:00

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Ellen » 06 aug 2019, 06:31

Hey Rutger,

Zou het thuisfront niet mee willen?

Rutger
Vriend(in) van JAN
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2019, 18:08

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Rutger » 06 aug 2019, 07:10

Ellen schreef:
06 aug 2019, 06:31
Hey Rutger,

Zou het thuisfront niet mee willen?
Nee, dat is nog een stap te ver. Plus ze gaat zondag zelf naar Frankrijk en wil daarom niet dat ik vrijdag al weg ben. Ik dacht eerst dat dat zaterdag was, dan had ik gewoon zaterdagochtend kunnen komen, nu moet ik uitzwaaien.

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Eystaring » 06 aug 2019, 09:21

Komen nog wel meer weekenden
Is ze helemaal niet naturistisch of is het ontmoeten van een nieuwe group nog een stap te ver

Rutger
Vriend(in) van JAN
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2019, 18:08

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Rutger » 06 aug 2019, 13:08

Eystaring schreef:
06 aug 2019, 09:21
Komen nog wel meer weekenden
Is ze helemaal niet naturistisch of is het ontmoeten van een nieuwe group nog een stap te ver
Een beetje van beiden. Zij is ok met sauna en Wellness, maar de hele dag is een stap te ver. En mij alleen laten gaan is ook spannend, dus dat wisselt dan vaak van 'ga maar' naar 'wil niet dat je gaat'. En ik ben ook best veel weg doorgaans, voor hardloopwedstrijden en lange trainingen. Dat maakt een weekendje uit een stuk lastiger. Omdat ze zelf dit weekend weggaat - maar pas op zondag - zou het iets makkelijker zijn geweest.

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: JAN kampeerweekend Markeplaat vrijdag 9 t/m zondag 11 aug 2019

Bericht door Eystaring » 06 aug 2019, 15:24

Misschien dan beter om eerst eens samen naar een sauna dag te komen om jkennis te maken

Plaats reactie