Advies voor single dad

Altijd leuk om te weten wie wie is, dus stel je even voor!
Plaats reactie
Kim
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2020, 22:29

Advies voor single dad

Bericht door Kim » 20 mar 2020, 22:47

Hallo!

Sinds kort ben ik single met 3 kids (10, 7 en 4) en kom ik graag in contact met vaders of moeders in dezelfde situatie.

Zijn die hier aanwezig?

We houden van strand, sporten, campings etc.

Groet Kim (39j.)

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Re: Advies voor single dad

Bericht door Jos » 21 mar 2020, 07:45

Hoi Kim. Een aantal jaren geleden zat ik in dezelfde situatie. Langzaam verandert dat.
De vriendschappen die ik bij JAN heb opgedaan heb ik altijd heel leuk gevonden.
Ik zou zeggen: blijf jezelf, blijf open (maar door het stellen van je vraag geef je dat al aan) en blijf luisteren naar je kinderen.
Je bent van harte welkom om eens langs te komen op een weekend (welke in het post-corona tijdperk zeker weer gaan komen).

Kim
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2020, 22:29

Re: Advies voor single dad

Bericht door Kim » 23 mar 2020, 13:40

Ik bedoel eigenlijk:
zijn er andere (eenouder) gezinnen die samen naar het strand willen en/of ervaringen willen uitwisselen, bijvoorbeeld over de zomervakantie?

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Re: Advies voor single dad

Bericht door TuuronTour » 28 mar 2020, 11:57

Er zijn vroeger wel een paar JAN-leden geweest die met hun kinderen naar de weekenden kwamen, maar op het moment zijn er geen gezinnen lid van JAN. Geen idee of er andere forumgasten zijn in dezelfde situatie als jij.
Laatst gewijzigd door TuuronTour op 29 mar 2020, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Kim
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2020, 22:29

Re: Advies voor single dad

Bericht door Kim » 28 mar 2020, 13:44

Bedankt voor je reactie :)

Ik wacht even af of er gezinnen reageren.
Weet jij in de tussentijd wellicht een andere website?

Koos
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2019, 11:34

Re: Advies voor single dad

Bericht door Koos » 28 mar 2020, 16:23

Hey Kim,

Misschien kan ik je wel helpen. Ik ben hier nieuw.
Ik weet niet hoe ik jou een persoonlijk kan sturen?

Gr Koos

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: Advies voor single dad

Bericht door Eystaring » 29 mar 2020, 10:47

Persoonlijke berichten kunnen alleen verstuurd worden door leden van JAN

Koos
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2019, 11:34

Re: Advies voor single dad

Bericht door Koos » 29 mar 2020, 13:50

Heey,

Ik ben lid van :grin:

Gr Koos

Kim
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2020, 22:29

Re: Advies voor single dad

Bericht door Kim » 29 mar 2020, 20:52

Hi Koos,

Je zegt misschien te kunnen helpen. Je kunt hier je info delen lijkt mij? Dan hebben anderen er ook iets aan.
Ik ben zelf geen lid.

Koos
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2019, 11:34

Re: Advies voor single dad

Bericht door Koos » 31 mar 2020, 16:45

Hey,

Een paar jaar geleden was ik op een jongerenvakantie. De groep naast ons waren een ouder gezinnen. Dit was allemaal textiel. Ik heb zelf geen kinderen alleen ik begreep wel dat het lastig is voor mensen om als een ouder gezin op vakantie te gaan. En je ziet al die perfecte gezinnen. Je wilt misschien je kinderen ergens dumpen om ergens tot rust te komen. Ik heb vroeger ook met kinderen gewerkt en ik vond het tijdens de vakantie ook leuk om ook met de kinderen wat te doen. In het weekend van 30 augustus hebben we vlakbij Amsterdam een volleybaltoernooi (kleinschalig). Daar waren ook wat kleine kinderen en daar kan je ze ook alleen laten.

Groetjes,

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Advies voor single dad

Bericht door Karin » 13 apr 2020, 16:47

TuuronTour schreef:
28 mar 2020, 11:57
Er zijn vroeger wel een paar JAN-leden geweest die met hun kinderen naar de weekenden kwamen, maar op het moment zijn er geen gezinnen lid van JAN. Geen idee of er andere forumgasten zijn in dezelfde situatie als jij.
Hoe kom je daarbij?
Ik ken meerdere JANners die kinderen hebben, én die ze wel eens meenemen, of van plan zijn dat eens te proberen.

nathan
Berichten: 110
Lid geworden op: 03 mei 2014, 11:26

Re: Advies voor single dad

Bericht door nathan » 24 apr 2020, 12:10

Hoi Kim,

Ik snap je verlangen om gelijkgestemden te zien en en daaruit inspiratie te halen.
Ze zijn nu in een mooie leeftijd als het om lage drempelwaarde de kleren uit te trekken gaat. In een groep is dat ook makkelijker dan op een camping waar je het overzicht niet hebt. Het is, wil je iets met het seizoen doen, toch een kans om er gewoon op uit te gaan en wie weet is er iemand die in hetzelfde bootje zit. Maar ook niet-ouders of mensen die in een andere fase zitten kunnen erg van hulp zijn als het gaat om je prettig bloot voelen en sociale controle voor kinderen, zoals Jos ook schrijft.
Mbt tot de zomervakantie, ik ben ook in een jongerenvakantie in Frankrijk bloot geweest. Op een camping waarvan al bekend is dat het een goede toestroom heeft van gezinnen denk ik dat je met redelijke kans wel een contact krijgt met een-oudergezin en vriendjes en vriendinnetjes voor je kids..

Hoop dat je gauw wijzer word.
Nathan

Plaats reactie