Geaardheid, hoezo is dat ineens een ding?

Kamer om te babbelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Geaardheid, hoezo is dat ineens een ding?

Bericht door Karin » 16 aug 2020, 10:13

Het valt me op dat er de laatste tijd heel veel berichten van nieuwe leden op het forum verschijnen waarin de geaardheid van de persoon genoemd wordt.
Hoezo is dat ineens een ding? Wat maakt het nou uit of je homo, bi, hetero of welk ander smaakje dan ook bent? Word ik oud dat ik me hierover verbaas, of mis ik iets?

Benieuwd naar de reacties, hopelijk ook van die nieuwe leden die dat doen.

Vincent82
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 feb 2019, 00:49
Locatie: Hengelo

Re: Geaardheid, hoezo is dat ineens een ding?

Bericht door Vincent82 » 16 aug 2020, 11:42

Ja, normaal gesproken moet het nooit een probleem zijn betreft geaardheid.

Het wordt wat anders als je er publiekelijk mee te koop loopt in een naturistische setting. Dan uit zich dan in een vorm van intiem gedrag.

Zou zeggen: Loop er niet mee te koop met je geaardheid en ga genieten van de momenten zoals vandaag dat je naakt buiten kunt recreëren.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Geaardheid, hoezo is dat ineens een ding?

Bericht door Karin » 16 aug 2020, 11:57

Wat bedoel je met 'er publiekelijk mee te koop lopen in een naturistische setting'? Ik zie niet in hoe je met je geaardheid te koop kan lopen, anders dan dat je het continu aan het vertellen / schrijven bent zonder dat er een aanleding is om het daarover te hebben. (of bedoel je dat?)

Waarmee ik niet wil zeggen dat het een taboe onderwerp is, wat mij betreft. Maar waarom het vermelden als het niet relevant is? Of vinden mensen het bij het voorstellen wel relevant om te vermelden wat hun geaardheid is? Op een datingsite lijkt me dat namelijk wel handig, maar op een naturistenforum? Net zo onnodig als melden dat je keelamandelen ooit verwijderd zijn, ofzoiets.

bram2597
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2020, 11:29

Re: Geaardheid, hoezo is dat ineens een ding?

Bericht door bram2597 » 16 aug 2020, 15:23

Moet ook geen ding zijn; ik heb zelf alleen regelmatig meegemaakt dat er mensen me opeens begonnen te vermijden / negeren / etc. wanneer ze er ‘opeens’ achter kwamen. Doe ik overal, ‘t er maar even bij zetten. Snap dat t misschien wat vreemd overkomt en helemaal op plekken als deze, maar heb gewoon geen zin in vervelende situaties 😅 sorry

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Geaardheid, hoezo is dat ineens een ding?

Bericht door Karin » 17 aug 2020, 09:59

Bedankt voor je reactie Bram. :)

Zelf zou ik dan liever hebben dat mensen me eerst kennen, en dan eventueel ontdekken dat mijn geaardheid wellicht anders is dan die van hem/haar. Als in: dan weten ze dat je gewoon een leuk persoon bent, die een andere geaardheid heeft. Als je zo kortzichtig bent dat je bij voorbaat iemand met een andere geaardheid gaat mijden, lijkt het me juist voor die mensen mogelijk een eye-opener dat iemand een prima persoon kan zijn én een andere geaardheid hebben.

Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je mensen met zo'n achterlijke denkwijze liever helemaal niet in je buurt hebt.

Op mij persoonlijk komt het vermelden van de geaardheid vaak over als 'stiekem zoek ik eigenlijk een date of relatie'. Waar op zich ook niet direct iets mis is, maar ik denk dan: zeg dat dan gewoon.

bram2597
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2020, 11:29

Re: Geaardheid, hoezo is dat ineens een ding?

Bericht door bram2597 » 17 aug 2020, 11:21

Karin schreef:
17 aug 2020, 09:59
Bedankt voor je reactie Bram. :)

Zelf zou ik dan liever hebben dat mensen me eerst kennen, en dan eventueel ontdekken dat mijn geaardheid wellicht anders is dan die van hem/haar. Als in: dan weten ze dat je gewoon een leuk persoon bent, die een andere geaardheid heeft. Als je zo kortzichtig bent dat je bij voorbaat iemand met een andere geaardheid gaat mijden, lijkt het me juist voor die mensen mogelijk een eye-opener dat iemand een prima persoon kan zijn én een andere geaardheid hebben.

Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je mensen met zo'n achterlijke denkwijze liever helemaal niet in je buurt hebt.

Op mij persoonlijk komt het vermelden van de geaardheid vaak over als 'stiekem zoek ik eigenlijk een date of relatie'. Waar op zich ook niet direct iets mis is, maar ik denk dan: zeg dat dan gewoon.
Snap ik! Ik had dat w.s.s. ook zo aan kunnen pakken, maar ik heb het vaak genoeg gehad dat ik i.d.d. iets had van, beter dat ze ‘t maar meteen weten en mochten ze zulke denkwijze hebben dat ze maar meteen wegblijven.

Ga er niet vanuit dat zulke personen op dit forum zitten, maar ben er toch altijd beetje bang voor als ik op een nieuw forum kom😅

Een date of relatie zoek ik hier zeker niet; dit is ook niet de plaats om zoiets te zoeken. Zoek puur en alleen mensen met soortgelijke gedachten over het nud/natur-isme. En wil ook meer ‘ervaring’ opdoen omdat ’buiten’ bloot nog onbekend gebied voor mij is. Hoop dat dat een beetje logisch klinkt ..

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: Geaardheid, hoezo is dat ineens een ding?

Bericht door Eystaring » 17 aug 2020, 12:43

Persoonlijk is voor mij de geaardheid totaal onbelangrijk.
Prima als het niet verteld, maar als je vind dat het war zegt over wie jij bent mag het rust bij het voorstellen.

Net zo als,dat of je single bent of een partner hebt niet belangrijk is voor nudisme. Toch vertel ik bij het voorstellen vaak dat ik getrouwd ben.

Wat mij wel verbaast is,dat geaardheid soms wordt februikt als argument waarom iemand juist naar een man of vrouw of zoek is als strand /sauna maatje

bram2597
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2020, 11:29

Re: Geaardheid, hoezo is dat ineens een ding?

Bericht door bram2597 » 17 aug 2020, 12:59

Eystaring schreef:
17 aug 2020, 12:43
Wat mij wel verbaast is,dat geaardheid soms wordt februikt als argument waarom iemand juist naar een man of vrouw of zoek is als strand /sauna maatje
Persoonlijk denk ik dat dat iets te maken kan hebben met date/relatie wat zij misschien zoeken. Zou dit zelf niet doen, wat zou ‘t uit moeten maken? Man, vrouw, getrouwd, etc., zou niet uit moeten maken toch?

Kleine toevoeging op mijn vorige bericht, wat ook een beetje op jouw bericht inhaakt; ik hoop niet dat het verder bij mij over komt alsof ik m’n geaardheid als een aspect van mijn persoonlijkheid zie en het zo presenteer 😅 da’s namelijk verre van de waarheid / niet mn bedoeling. Ben meer dan mn geaardheid haha

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Re: Geaardheid, hoezo is dat ineens een ding?

Bericht door Jos » 17 aug 2020, 17:25

Misschien juist een reden om je aan te sluiten bij een vereniging als :JAN: . Je bent wie je bent, je wordt als zodanig geaccepteerd en er wordt totaal geen punt van gemaakt.
Op openbare naturisten stranden heb ik wel eens het idee bekeken te worden, wat op de besloten verenigingsterreinen helemaal het geval niet is.
Ik daag je uit: wordt voor één jaar lid van de vereniging, ga mee naar campings en saunas en bekijk over een jaar of je lid blijft. Dit kost je zo'n €30 (want omdat je nog geen 25 bent kom je in aanmerking voor een gratis NFN-pas).
Over 4 weken hebben we ons laatste kampeerweekend van dit jaar. Daar kan je (1x) aan meedoen, zonder lid van de vereniging te zijn. Zie ik je dan?

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Geaardheid, hoezo is dat ineens een ding?

Bericht door Karin » 18 aug 2020, 11:03

bram2597 schreef:
17 aug 2020, 12:59
Kleine toevoeging op mijn vorige bericht, wat ook een beetje op jouw bericht inhaakt; ik hoop niet dat het verder bij mij over komt alsof ik m’n geaardheid als een aspect van mijn persoonlijkheid zie en het zo presenteer 😅 da’s namelijk verre van de waarheid / niet mn bedoeling. Ben meer dan mn geaardheid haha
Voor mij niet hoor. Ik weet trouwens nu al niet meer wat jij over geaardheid schreef in je voorstelstukje, al zal het homo of bi zijn geweest, want niemand meldt ooit dat 'ie hetero is. ;) Maar ik vind het allemaal prima.

En verder: ga de uitdaging van Jos aan! Dan zie en spreek je binnenkort een boel van ons. (a.s. weekend is er trouwens ook nog een kampeerweekend in het noorden, wellicht kan last minute deelnemen nog). (info hier: viewtopic.php?f=13&t=3759 )

Gebruikersavatar
Jan
Vriend(in) van JAN
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 mei 2010, 17:23

Re: Geaardheid, hoezo is dat ineens een ding?

Bericht door Jan » 19 aug 2020, 19:09

@Bram2597 We hebben een afzegger dus er is ruimte. Neem je kleine tent mee en kom naar de Mierenhoop. Wel graag laten weten dat je komt.

bram2597
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2020, 11:29

Re: Geaardheid, hoezo is dat ineens een ding?

Bericht door bram2597 » 20 aug 2020, 21:48

Ah zou wel willen maar gaat het helaas niet worden ben ik bang 😅 wat onverwachte omstandigheden en het gebrek aan een tent laten dat helaas niet toe .. had de uitdaging graag aangegaan iig :(

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: Geaardheid, hoezo is dat ineens een ding?

Bericht door Eystaring » 21 aug 2020, 09:44

bram2597 schreef:
20 aug 2020, 21:48
Ah zou wel willen maar gaat het helaas niet worden ben ik bang 😅 wat onverwachte omstandigheden en het gebrek aan een tent laten dat helaas niet toe .. had de uitdaging graag aangegaan iig :(
Wie weet zien we je op het laatste weekend of een sauna dag

Plaats reactie